مجید برزگر: داروغه‌زاده تصمیم غلط شمقدری را اصلاح کرد

مجید برزگر کارگردان سینما می‌گوید متاسف است که با یک تصمیم غیرتخصصی در زمان جواد شمقدری، بخش فیلم کوتاه از جشنواره فجر خارج شد و اکنون بازگشت این بخش را توسط ابراهیم داروغه‌زاده به جشنواره به فال نیک می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از سینماسینما، مجید برزگر کارگردان و تهیه‌کننده سینما اکنون در حال به اتمام رساندن فیلمنامه جدید خود است. او برای ساخت یک فیلم در فصل پاییز به عنوان تهیه‌کننده با نادر تکمیل‌همایون همکاری خواهد کرد. برزگر پیش از آن که به صورت جدی وارد عرصه فیلم بلند سینمایی شود، حضوری فعال در عرصه فیلم کوتاه داشت و از چهره‌های شاخص آن بود. او همچنین سال‌ها عضو هیئت‌مدیره انجمن فیلم کوتاه نیز بود.

برزگر  درباره جشنواره سی‌وششم و اضافه شدن جایزه فیلم کوتاه به این رویداد سینمایی گفت: «به آقای داروغه‌زاده دبیر جشنواره بابت تصمیماتی که اخیرا گرفته‌اند تبریک می گویم. اضافه شدن بخش فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر بسیار مهم است. با تمام احترامی که به بخش‌های دیگر سینما در حوزه های دیگر دارم باید بگویم، یکی از مسیرهای مهم سینما و تبدیل شدن افراد به کسانی که حرفه‌ای فیلم می‌سازند و فکر می کنند، ساخت فیلم‌های کوتاه است.»

او ادامه داد: «اکثر جشنواره‌های مهم در دنیا بخش فیلم کوتاه را در خود جای داده‌اند. اگر جشنواره فجر خود را فستیوال یا جشن سینمایی مهمی می‌داند باید به بخش فیلم کوتاه اهمیت زیادی دهد مانند همه فستیوال‌های مهم دنیا. سینمای فیلم کوتاه باید مستقل باشد. سینمای کوتاه ایران اکنون در حال ارتقا است و فیلم‌های بسیار خوبی در آن می‌بینیم. فیلمسازان کوتاه ما اگر به سینمای بدنه اضافه شوند قطعا می‌توانند رنگ‌ولعاب مناسبی به آن بدهند؛ اگر به دو دوره گذشته جشنواره فجر نیز نگاه کنیم متوجه می‌شویم بسیاری از کسانی که جایزه گرفته‌اند کارشان را با ساخت فیلم‌های کوتاه شروع کرده‌اند.»

او افزود: «متاسفانه طی یک تصمیم عجولانه و غیرتخصصی در زمان آقای شمقدری بخش فیلم کوتاه از جشنواره حذف شد. این موضوع به عنوان یک سنت ماند. تلاش‌های زیادی انجام دادیم اما در دو سال گذشته نیز نتوانستیم این بخش را اضافه کنیم. متاسفانه این تصمیم بدون مشورت با فیلمسازان کوتاه انجام شد. آیین‌نامه‌ها را بستند و دیگر نمی‌شد کاری انجام داد. امیدوارم این بخش در جشنواره امسال قوت بگیرد.»

برزگر درباره فیلم «داستان خانواده فرشچی» به کارگردانی نادر تکمیل‌همایون هم گفت: «هنوز برنامه خاصی وجود ندارد. ما سه سال پیش یک فیلم مشترک با فرانسه کار کردیم که تهیه‌کننده طرف ایران من بودم. اخیرا تکمیل‌همایون تصمیم گرفته است فیلم جدیدی بسازد. با من هم در این باره صحبت کرد. هنوز خبری نیست و فقط می‌دانم که فیلمنامه را نوشته‌اند و قرار است پاییز در ایران فیلمبرداری کنند اما این که با چه گروهی و چگونه هنوز خبری نیست. قطعا این تولید مشترک ایران و فرانسه خواهد بود.»

مجید برزگر درباره کارنامه کاریش هم گفت: «من هم مانند بقیه فیلم‌سازها دارای یک سری دغدغه هستم. واقعیت این است که خودم را در مسیری که اکثر فیلم‌سازها قرار می‌گیرند نمی‌بینم. قصه‌هایی که دارم را می‌سازم و گاهی هم سعی می‌کنم به عنوان تهیه‌کننده در صدد ساخت فیلم‌هایی باشم که دغدغه‌های عمومی و اجتماعی دارند.»

کارگردان یک «شهروند معمولی» درباره شرایط این فیلم هم گفت: «موضوع این فیلم در ارشاد حل خواهد شد. مشکلات فیلم حل شده است و قرار است به زودی اکران شود. فیلمنامه جدیدم را به پایان رساندم و به دنبال عنوان مناسبی برای فیلم هستم. امیدوارم شرایط به خوبی پیش برود.»

58242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =