ایسنا نوشت: سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه صبح امروز هیات‌رییسه این فراکسیون، از ابراز نگرانی فراکسیون امید نسبت به اعمال محدودیت‌های جدید برای سیدمحمد خاتمی و همچنین توقف فعالیت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد خبر داد.

بهرام پارسایی اظهار داشت: در جلسه صبح امروز هیات رییسه فراکسیون امید درباره اعمال محدودیت‌های بیشتر راجع به آقای خاتمی بحث‌هایی صورت گرفت. با توجه به اینکه اخیرا اجازه نداده بودند ایشان در یک برنامه روتین حضور یابند و مانع خروج‌شان از منزل شده بودند که اینها نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند و در شرایطی که جامعه نیاز به همدلی دارد چنین اقداماتی باعث ایجاد شکاف می‌شود و به نفع مردم نیست.

وی افزود: همچنین در جلسه امروز درباره موضوع سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد بحث‌هایی صورت گرفت. موضع فراکسیون این است که هر اقدامی خارج از چارچوب قانون ناشایست است. در این مورد هم از وظایف رییس و هیات رییسه مجلس است که از قوانین دفاع کند و بر اجرای صحیح قانون نظارت داشته باشد. به نظر ما نیازی نیست این موضوع به جایی خارج از مجلس کشیده شود و مصداق اختلاف بین قوا نیست ولی در مواردی که می‌تواند به راحتی حل شود نباید به گونه‌ای اقدام کنیم که تبدیل به حاشیه شود و جو اجتماعی ملتهب شود یا اینکه بهانه حقوق بشری به دست دشمنان بدهیم.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی که دو نفر از اعضای فراکسیون امید مسئولیت پیگیری محدودیت‌های جدید برای سیدمحمد خاتمی و همچنین وضعیت سپنتا نیکنام را بر عهده خواهند گرفت.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =