نمایشنامه «کی از همه قویتره؟»از لاهیجان در بخش خردسال بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان-همدان موفق به کسب تندیس جشنواره شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هیأت داوران این مسابقه متشکل از پرستو گلستانی، افسانه زمانی و آقای حسین صفی پس از ارزیابی آثار حاضر در بخش نمایشنامه نویسی ؛ تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را مشترکاً به «سمیه منجم» برای نگارش نمایشنامه «کی از همه قویتره؟» از لاهیجان و«رامین کُهن» برای نگارش نمایشنامه «هدیه کوچولو» از تهران تقدیم کرد.

این نمایش، داستان مرد سنگ‌ تراشی است که گمان می‌کند اگر هر چیزی جز چیزی که اکنون در موقعیت آن قرار دارد باشد، قدرت‌ مندتر است. او به موقعیت‌های مختلف مبدل می‌شود اما در پایان متوجه می‌ شود قدرت در همان چیزی است که از ابتدا در دستان خودش بوده است.

تمام فاکتورهای این قصه کاملا ایرانی است و این پیام را دربردارد که آدمی باید قدر داشته‌هایش را بداند.

ویژگی این نمایش علاوه بر تفاوت در عروسک‌ها و نوع عروسک ‌گردانی، طراحی شخصیت‌ها به وسیله نقوش اصیل گلیم ایرانی است. به دلیل اصالت داستان و ایرانی بودنش سعی شده عروسک‌ها نیز این ویژگی را دارا باشند. «امیر تنها» بازیگر و عروسک ‌گردان نمایش بوده و طراحی صحنه، طرح و ساخت عروسک‌ها و طراحی لباس را سمیه منجم به عهده داشته است.

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ١٠ تا ١٥ آذر با دبیری مریم کاظمی در همدان برگزار شد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =