۰ نفر
۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵

مهر نوشت: روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منبعی آگاه گزارش داده که حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق امیدوار است ایران بتواند نقشی در پایان دادن به بحران اربیل و بغداد ایفا کند.

به گزارش روزنامه الاخبار، در پی سفر «نچیروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به تهران و دیدار با «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران، منابع آگاه گزارش داده اند که اربیل امیدوار است ایران بتواند نقش تعیین کننده ای در پایان دادن به بحران اربیل و بغداد بازی کند.

بر اساس این خبر، یک منبع آگاه به این روزنامه گفته که دیدار اخیر نچیروان بارزانی با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق، پیشرفت قابل توجهی در برطرف کردن اختلافات اربیل و بغداد نداشته است و به همین دلیل حزب دموکرات کردستان عراق امیدوار است که ایران بتواند نقش تعیین کننده ای در این زمینه داشته باشد.

الاخبار به نقل از این منبع گزارش داد که هنوز جزئیات دیدار بارزانی با رئیس جمهوری و مسئولان عالی رتبه ایرانی به دست آنها نرسیده است اما نوعی خوشبینی وجود دارد که ایران می تواند نقشی در پایان دادن به بحران اقلیم کردستان با دولت مرکزی عراق داشته باشد.

به صورت موازی با این سفر بارزانی، روز گذشته بغداد هم میزبان «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه بود که او نیز در این دیدار به دنبال میانجیگری ترکیه میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =