ایسنا نوشت: یک مقام پیشین وزارت امور خارجه آمریکا گفت که نمی‌توان دیگر کشورها را به سادگی متقاعد کرد، که جنگ یمن به مرحله کنونی رسیده به طور کامل تقصیر ایران است.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، دولت ترامپ روز پنج‌شنبه در تلاش برای اثبات این‌که ایران موشک‌های شلیک شده از یمن به عربستان سعودی را تامین کرده است، لاشه دو موشک و پهپادی را به نمایش گذاشت که ادعا کرد ساخت ایران بوده است.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل این تسلیحات را در یک پایگاه نظامی در واشنگتن به نمایش گذاشت و گفت که اینها شواهدی غیرقابل انکار مبنی بر این است که ایران حمایت خود را از حوثی‌ها در یمن را افزایش داده است.

تصمیم عجیب دولت برای به نمایش گذاشتن قطعاتی که مورد استفاده تحلیل‌گران اطلاعاتی قرار گرفته است، عزم ترامپ برای به حرکت در آوردن یک اقدام جدید بین‌المللی علیه ایران را در شرایطی مورد تاکید قرار داده که وی بارها تهدید کرده است قصد دارد توافق هسته‌ای با ایران را کنار بگذارد.

اما اگرچه مقامات دولتی تا کنون به طور خصوصی به متحدان‌شان توضیحاتی ارائه داده‌اند، هنوز مشخص نیست که این اطلاعات برای متقاعد کردن اروپایی‌ها و دیگر متحدان آمریکا که از ادامه توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند کافی باشد و آنها ممکن است برای اتخاذ اقدامات تنبیهی جدید علیه ایران بی‌میل باشند.

ریچارد نفیو یک کارشناس امور تحریم‌ها در وزارت امور خارجه آمریکا در دوران ریاست‌ جمهوری باراک اوباما در این‌باره،‌ گفت: دست کم در آمریکا گزینه‌های بسیار کمی برای وضع تحریم‌های جدید یا اقدامات دیگر علیه ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: ممکن است متقاعد کردن یک عضو کنگره (برای تحریم‌های جدید) کار سهل و ساده‌ای باشد اما متقاعد کردن یک اروپایی یا یک مقام ژاپنی برای این کار بسیار دشوارتر است.

این مقام پیشین آمریکایی تصریح کرد: همچنین به مراتب دشوارتر است که آنها (دیگر کشورها) را متقاعد کنیم که اگر جنگ یمن به مرحله کنونی رسیده به طور کامل تقصیر ایران است.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی در حالی مدعی ارسال تسلیحات ایرانی به یمن هستند که دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرده است، هیچ شواهد قطعی درباره کشور سازنده موشک‌های یمن وجود ندارد و هنوز در این‌باره نتیجه‌گیری نکرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    0 0
    جالبه هر چی آمریکایی که درجایگاه مقام سابق هست داره به نفع ایران صحبت می کنه که در حقیقت هیچ سودی برای ایران نداره.