روحانی: پسابرجام، فرصت مناسبی برای تحکیم روابط با اروپاست

ریاست جمهوری با سفرای جدید اتریش، صربستان، اروگوئه در تهران و سفیر جدید ایران در فرانسه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفرای جدید بر ضرورت توسعه همکاریهای کنونی کشورها در حوزه های علمی و فناوری را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد بخش‌های خصوصی و دولتی با کسب آگاهی دقیق از ظرفیت‌های یکدیگر، فعالیت های خود را به نفع منافع ملت گسترش دهند.

اهم اظهارات رییس جمهور و سفرای جدید را در ادامه می‌خوانید:

اهم اظهارات روحانی

 اهم اظهارات مقامات خارجی

روحانی: دو کشور ظرفیت‌های گسترده‌ای در عرصه‌های مختلف بویژه از لحاظ سرمایه‌گذاری، تجارت، علمی و فناوری‌های نو دارند که می‌توان در همه این زمینه‌ها سطح همکاری‌ها را به نفع دو ملت هر چه بیشتر تقویت کرد.در دوره پسابرجام، فرصت و فضای مناسبی برای تحکیم هر چه بیشتر روابط با همه کشورهای اروپایی بوجود آمده که باید از آن استفاده کنیم. برجام، توافق برد - بردی بود که از یک طرف نگرانی‌های غیرواقعی برخی کشورهای غربی را برطرف کرد و از طرف دیگر فضای تحریم ظالمانه را علیه ملت ایران از بین برد و امروز به واسطه این توافق آرامش و فضای اقتصادی مناسبی به نفع طرفین بوجود آمده که مصمم هستیم از این فضای جدید برای جذب سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری‌های نو و تسهیل در همکاری‌های اقتصادی بویژه تبادلات بانکی استفاده کنیم.

اشتفان شولتس سفیر جدید اتریش در تهران: اتریش از اهداف و سیاست‌های بین‌المللی دولت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های جهانی حمایت و پشتیبانی کند. بانک مرکزی اتریش با جدیت تلاش می‌کند، شرایط مناسبی را برای همکاری‌های نزدیک با ایران برقرار کند. اتریش همچنین مصمم است با جمهوری اسلامی ایران در توسعه امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری‌های چندجانبه‌ای برقرار سازد.

 

 

 

روحانی: جمهوری اسلامی ایران از روابط گسترده‌تر و صمیمانه با صربستان استقبال می کند و تعمیق همکاری‌ها در همه بخش‌ها را به نفع دو ملت می‌داند. دو کشور ظرفیت‌های فراوانی در این حوزه دارند که تسهیل رفت و آمد گردشگران می‌تواند در آشنایی و تحکیم روابط دو ملت ایران - صربستان بسیار مؤثر باشد.

دراگان تودوروویچ سفیر جدید صربستان در تهران: دولت صربستان آماده تقویت همکاری‌های همه جانبه با ایران است و اقدامات اولیه را برای برقراری و مناسبات بانکی بین دو کشور، آغاز کرده است. بلگراد مصمم است همکاری‌های خود را با تهران در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، صنعتی، ورزشی و گردشگری هر چه بیشتر افزایش دهد. ضمن ابلاغ دعوت رسمی رییس جمهور صربستان از دکتر روحانی برای سفر به آن کشور از بررسی لغو روادید برای اتباع ایران در پارلمان این کشور در آینده نزدیک خبر داد

روحانی: دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران و اروگوئه درباره مسایل جهانی به یکدیگر نزدیک است و هر دو کشور معتقدند روابط در عرصه بین‌الملل باید براساس احترام متقابل برقرار باشد جمهوری اسلامی ایران تلاش برخی قدرتهای بزرگ برای تهدید و مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر از جمله در آمریکای لاتین را ایستادگی در برابر اراده ملت‌ها و موجب گسترش تنش‌های منطقه‌ای می‌داند.

کارلوس سگار بی‌فون اشتانماین سفیر جدید اروگوئه در تهران:  تمام تلاش خود را برای توسعه و تقویت همکاریهای دو کشور در همه حوزه ها بکار خواهم گرفت.دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران و  اروگوئه در مجامع بین‌المللی به یکدیگر نزدیک و شبیه است و اروگوئه همواره در کنار ایران به عنوان یک کشور دوست است

روحانی: دولت اعتدال به گسترش روابط دوستانه با همه کشورها اهتمام دارد و همواره بر توسعه مناسبات در عرصه بین المللی بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک تاکید کرده است. لزوم تحرک بیشتر برای بهره‌برداری از فرصت‌های دوران پسابرجام در جهت توسعه همکاری‌ها با اتحادیه اروپا در حوزه سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی در عرصه‌های مختلف انرژی، صنعت و حمل و نقل ضروری است.

ابوالقاسم دلفی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در فرانسه: ضمن ارائه گزارشی از حوزه ماموریت خود، بر تلاش در جهت ارتقاء سطح روابط ایران و فرانسه تاکید کرد.


29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =