۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

تسنیم به نقل ازمدیرعامل هولدینگ توسعه معادن روی ایران نوشت: سال ۱۳۹۴ حدود ۶۵ هزار تن شمش روی در کشور تولید شد اما آمار تولید ۹۵ نشان می دهد در تولید روی به رشد ۲۲.۵ درصدی دست پیدا کرده ایم.

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل هولدینگ توسعه معادن روی ایران درنشست خبری خود با اشاره به اینکه سهم ایران از تولید روی جهان 9دهم درصد و دارای رتبه رتبه یازدهم و در آسیا رتبه چهارم را داریم، اظهارداشت: برنامه‌ریزی امسال ما برای اجرای 12 طرح با سرمایه‌گذاری 3هزار میلیارد ریال است. در حالی که سال گذشته ما 12 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری داشتیم.

وی با بیان اینکه حضور فعال در عرصه‌های بین‌المللی به ویژه معادن سرب و روی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است، افزود: در حال حاضر برای 76 هزار تن از تولید روی کشور قرارداد فروش امضا شده این در حالی است که مجموع تولید ما در سال گذشته 80 هزار تن بوده و مابقی تولیدات تبدیل به کود خواهد شد.البته باید بگویم هم اکنون این کالا در داخل متقاضی ندارد.

سعدمحمدی تصریح کرد: هدف ما در سال 95 تولید 77هزار تن بود اما توانستیم 3هزار تن بیش ازبرنامه تولید کنیم.  در سال 94 نیز 65 هزار تن شمش روی تولید شد که سال 95 توانستیم رشد 22.5 درصدی را ثبت کنیم.

مدیرعامل هولدینگ توسعه معادن روی ایران با تأکید بر اینکه امروز مشتریان، شمش روی ایران را بالاتر از نرخ جهانی می خرند، تصریح کرد:‌ این مجموعه همه استانداردهای جهانی از لحاظ ایمنی، کیفیت و مدیریت را اجرا می‌کند به طوری که سال گذشته در بین 5 هزار بنگاه اقتصادی توانستیم از لحاظ بهر‌ه‌وری رتبه نخست را کسب کنیم. این در حالی است که شرکت ملی سرب و روی ایران نیز که وابسته به همین هولدینگ است برای نخستین بار در کشور تولید شمش روی با عیار 99.99 را به ثبت رساند.

مدیرعامل هولدینگ توسعه معادن روی  اضافه کرد: بیش از 90 درصد شمش تولیدی ایران به بازارهای برون‌مرزی که شامل 14 کشور جهان است صادر می‌شود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =