موافقان وزیر پیشنهادی کشور/ تقدیر از برگزاری سالم و امن انتخابات/ احزاب در صف گرفتن مجوز نمی‌مانند

چهار نماینده در دفاع از وزیر پیشنهادی کشور صحبت کردند و از عملکرد گذشته او و برنامه آینده او دفاع کردند.

به گزارش خبرآنلاین، فریده اولادقباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در موافقت با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی وزارت کشور با بیان اینکه وزارت کشور حافظ نظم و امنیت و مسئول سیاست های عمومی دولت است، گفت: این وزارتخانه هماهنگ کننده سازمان های محلی و مردم در شهرها، شهرستان ها و سیاسی های عمومی دولت است. لذا فعالیت های این وزاتخانه از تنوع و تاثیرگذاری زیادی برخوردار است.

او ادامه داد: در وظایف این وزارتخانه هم ماموریت های امنیتی و هم فعالیت های عمرانی و شهری و روستایی گنجانده شده است. انجام این ماموریت ها نیازمند وزیری است که ضمن آگاهی از مشکلات اطلاعات کافی از حیطه خود داشته باشد. آقای رحمانی فضلی به عنوان گزینه وزارت کشور از سوی آقای روحانی معرفی شد تا بتواند پاسخگوی مطالبات باشد و افزایش سرمایه اجتماعی، اعتماد جامعه و وحدت و انسجام و افزایش مشروعیت نطام سیاسی را فراهم آورد.

اولادقبا اضافه کرد: رحمانی فضلی دارای نگرش سیستمی در تحلیل مسائل و پدیده های سیاسی است. او ابعاد تاریخی، اجتماعی سیاسی و اقتصادی را هم مورد توجه قرار داده است. او در مواجهه با رویکردهای اجتماعی به دنبال حل مساله است و کلیت نظام سیاسی رابر سیستم جناحی ترجیحی می دهد.

او گفت: من برنامه رحمانی فضلی را با دقت دیدم. محورهای عملکرد وزارت کشور بسیار متنوع است. در رابطه با عملکرد وزارت کشور در حوزه سیاسی باید بگویم که برنامه ریزی و برگزاری انتخابات در فضای ایمن سالم و با مشارکت حداکثری شکل گرفته است. زمانی که من شهر تهران و شهرستان ها را مورد بازدید قرار دادم فضای انتخابات با شعور و شورسیاسی بود. برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست حمهوری باعث ارتقای سطح مشارکت بود، برگزاری پنجمین انتخابات شهر و روستا و ارتقای سطح مشارکت از 62 درصد به 69 درصد و برگزاری انتخابات کاملا مکانیزه در بعضی حوزه ها از افتخارات آقای رحمانی فضلی است.

اولاد قباد با بیان اینکه برگزاری دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات خبرگان رهبری، تامین امنیت و مدیریت امنیت عمومی در فضای مجازی از نکات قوت رحمانی فضلی در وزارت کشور بوده است، گفت: تلاش‌های رحمانی فضلی در زمینه احزاب نیز قابل توجه است. زمانی مردم برای گرفتن مجوز در صف‌های طولانی می‌ماندند اما با اعتقاد قلبی او به تکثرگرایی با ۵۴ مجوز تاسیس حزب یا گروه سیاسی موافقت شد همچنین راه اندازی خانه احزاب، ایجاد فضای آرامش سیاسی و برگزاری ۳۰ کنگره احزاب از دیگر فعالیت‌های شاخص رحمانی فضلی است.

او گفت: تقویت مشارکت در مناطق قومی و مذهبی از دیگر توانمندی‌های اوست و این انتظار وجود دارد که برای اقلیت‌های قومی سهمیه مدیریت‌ها در سطح کشور افزایش پیدا کند.

اولاد قباد افزود: ۷۵ درصد برنامه‌های رحمانی فضلی همسو با اسناد بالادستی است. همچنین از کارهای بارز او تشکیل و راه‌اندازی ستاد اربعین است و در رابطه با حوزه زنان فرآیند اجرای سند امنیت کودکان و زنان را در کارنامه خود دارد. در حال ۱۵۰ نفر از بانوان مشغول فعالیت در پست‌های مدیریت زیر نظر وزارت کشور هستند که انتظار داریم این رقم افزایش پیدا کند.

برگزاری انتخابات اخیر برگ زرینی در کارنامه رحمانی فضلی است

مسعود گودرزی، نماینده مردم ممسنی هم در موافقت با رحمانی فضلی گفت: در بین همه دستگاه‌‌ها هیچ دستگاهی به گستردگی وزارت کشور نیست. موضوع اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی حتی احوال شخصی افراد نیز به این وزارتخانه مربوط می‌شود.با توجه به گستردگی این وزارتخانه بزرگ اشکالاتی نیز وجود دارد، این اشکالات از نظر ما و از نظر وزیر امری طبیعی است و باید حل شود و مواردی که بیان می‌کنم نافی این مشکلات نیست.

وی تصریح کرد: مباحث سیاسی و انتخابات دوره گذشته برگ زرینی برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بود. ما چندین دوره انتخابات را برگزار کرده‌ایم و همه می‌دانیم این شور و مشارکت بی‌سابقه بوده است؛ چراکه در دوره‌های گذشته حداکثر ۳۹ میلیون نفر شرکت می‌کردند اما در این دوره ۴۲ میلیون شرکت کردند که این بی‌سابقه بوده است.

او با بیان اینکه در این دوره هیچ رای و صندوقی باطل نشد، گفت: این اقدامات به عنوان شاخصی بیانگر این است که کارهای فراوانی انجام شده تا این حرکت عظیم مردم نمایش داده شود. اینها کارهای ارزشمند رحمانی‌فضلی است که به خاطر روحیه تعاملی او با دستگا‌هی نظارتی از جمله شورای نگهبان بوده است.

این نماینده مجلس دهم ادامه داد: در حوزه سیاسی کدام در خواست سیاسی در کمیسیون ماده ۱۰ افراد مانده است. تمامی درخواست‌ها در دوره آقای رحمانی‌فضلی پاسخ داده شده و تشکل‌ها مجوز گرفتند و فعالیت خود را انجام می‌‌دهند. همچنین در حوزه امنیتی از سال ۸۰ تا ۹۲، ۲۵ دستور العمل و طرح امنیتی مصوب شده در حالی که در این ۴ سال ۳۰ طرح امنیتی مصوب شده و این باعث شده که در طول سی سال روند سرقت‌های عمومی افزایش داشته اما در این چهار سال کاهش داشته این هماهنگی‌های مستمر باعث آرامش در جامعه شده است.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مرزها گفت: در این دوره ساماندهی مرزها انجام شده است. همه دستگاه‌های اجرایی می‌دانند معیشت مرزنشینان و بازارچه‌های مرزی به چه صورت بود و امروز همه سامان‌دهی شده است. همچنین وضعیت کولبران سامان دهی شده و امروز کولبران با عزت اقدام خواهند کرد و دلالان حق کولبران را نخواهند برد و این اقدامات در حوزه مرزنشینان انجام شده است.

این نماینده مردم خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل اقتصادی بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی سه استان به عنوان پایلوت مشخص شد. وزارت کشور در اندک زمانی کارها را انجام داد و درباره مشکلاتی که پدیده شاندیز داشتند ۱۳۶ هزار نفر پرونده‌هایشان بررسی شد.

نورمحمد تربتي نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا یکی دیگر از نمایندگان موافق رحمانی فضلی بود که گفت: وزارت کشور یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها است. تحقق توسعه آزادی های سیاسی و اجتماعی و راهبری شوراهای شهر و روستا وشهرداری ها از وظایف این وزارتخانه مهم کشور است. همچنین هماهنگی امور استاندارهای ها، فرمانداری ها، نظارت بر امور اتباع و مهاجرت و مدیریت حوادث غیر مترقبه به عهده وزارت کشور است.

او ادامه داد: مسوولیت این وزارتخانه حساس باید به کسی سپرده شود که از حیث شخصیتی تجربه و تعهد داشته باشد. من رحمانی فضلی را فردی توانمند می دانم و شناخت بنده از او یک شناخت رزومه ای بر روی کاغد نیست بلکه بر اساس یک شناخت 30 ساله است.

او گفت: او از نظر شخصیتی فردی کوشا، خلاق، متدین و انقلابی و فردی اعتدال گرا است. او دکترای تخصصی با رشته معتبر از دانشگاه معبتر دارد و فعالیت های علمی متنوعی را انجام داده است. سوابق اجرایی درخشان او می تواند راهی برای اعتماد مجدد به او باشد. رحمانی فضلی با این سوابق اجرایی توانست از نظر عملکرد در دلوت یازدهم اقدامات و موفق زیادی را رقم بزند. او در حوزه امنیت توانست با اولویت دادن به اصل پیگشری از بسیاری رخدادهای امنیتی جلوگیری کند. او با ارتقای دانشی نیروی انتظامی باعث اعتماد عمومی به پلیس شده است که این موضوع برای نظام سرمایه است.

این نماینده موافق رحمانی فضلی گفت: در 4 سال گذشته امنیت گردشگران خارجی افزایش داشته است و او توانسته است همکاری های امنیتی در کشور را افزایش دهد. توجه ویژه به موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و توجه ویژه تر به احزاب و صیانت از حقوق شهروندی یکی دیگر از موفقیت های او در دولت گذشته بوده است. او همچنین در حوزه عمرانی و اقتصادی توجه ویژه ای به حاشیه نشینین نشان داده است.

او گفت: در حوزه سیاسی توجه به مشارکت سیاسی مردم و حضور بیشتر مردم در فضای سیاسی کشور و آزادی های سیاسی و افزایش تعامل دولت با اقوام و احزاب از دیگر موفقیت های او است. توجه به اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آسیب های اجتماعی با تاکید بر هویت دینی و توسعه مدیریت هم از نقاط قوت او است. او همچنین در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار فعال بوده است که جای توجه دارد.

شهاب نادری نماینده پاوه و جوانرود یکی دیگر از نمایندگان موافق رحمانی فضلی بود که با بیان اینکه وزارت کشور به عنوان یکی از بزرگترین وزارتخانه ها شناخته می شود، گفت: زیرا این وزارتخانه مسائل گوناگون اجتماعی، سیاسی و حقوق شهروندی را در برمی گیرد و مهمترین نماد مشارکت سیاسی یعنی انتخابات را بر عهده دارد.

او ادامه داد: آقای رحمانی فضلی دارای نگرش سیستمی خاص و همچنین دارای شخصیتی خوش فکر است. بصورتیکه در سخت ترین شرایط با توجه به نبوغ فکری خود نشان داده است که راه بن بستی وجود ندارد. رحمانی فضلی دارای رویکرد مدیریت بحران است و قدرت تصمیم یگری فوق العاده ای است که بر اساس منطق و اصول است.

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی وزیر کشور گفت: او فردی نقدپذیر است و به سیستم خودش هم انتقادی فکر می کند و اگر در جایی مشکلی باشد دنبال رفع مشکل است. رحمانی فضلی دارای مدیریت میدانی است و یکی از وزرایی که پر سفرترین و پرتحرک ترین وزرا بوده که در مناطق آسیب دیده حضورفعال داشته است. این بی انصافی است که بگوییم او به هیچ کجا سفر نکرده است. او همچنین در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده است.

او ادامه داد: بودجه عمرانی در دوران آقای رحمانی از 5 درصد به 30 درصد افزایش پیدا کرده است و همه نماینده های مجلس از هر طیفی دنبال رای آوری سیاسی رحمانی فضلی هستند چنون روحیه تعاملی ایشان را در نظر می گیرند. او همچنین دارای سوابق درخشان و دارای شخصیتی پخته و نوآور و خلاق است که یک سرمایه ارزشمند برای کشور است.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =