۰ نفر
۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵

ایرنا نوشت:


شرکت گازپروم روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد به دلیل اینکه کی یف پیش پرداخت لازم را پرداخت نکرده است، خطرهای جدی برای ادامه گاز ارسالی به اروپا از طریق اوکراین وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، سخنگوی گازپروم روسیه امروز (سه شنبه) گفت اوکراین پیش پرداخت جدید گاز دریافتی را به مسکو پرداخت نکرده است.

افزون بر این گازپروم در بیانیه ای اعلام کرد تنها 219 میلیون متر مکعب گاز از میزانی که اوکراین پیش از این کل هزینه آن را پرداخته، باقی مانده است و باید پیش از دریافت گاز بیشتر پیش پرداخت توافق شده را به مسکو پرداخت کند.

بر اساس این گزارش میزان ذکر شده تنها برای دو روز مصرف اوکراین کافی است.

این بیانیه می افزاید: اقدام اوکراین در دیرکرد پیش پرداخت خطرهای زیادی برای انتقال اروپا پدید آورده است. اروپا یک سوم از گاز مورد نیاز خود را از روسیه تامین می کند و نیمی از این میزان از طریق اوکراین به اروپا ارسال می شود.

شرکت نفت و گاز اوکراین نیز دیروز گازپروم را به ارسال نکردن گاز متهم کرد، در حالیکه کی یف مبالغ لازم را از قبل پرداخت کرده است. این در حالی است که مسکو هفته قبل اعلام کرده بود برای شهرهای در اختیار جدایی طلبان در اوکراین گاز ارسال می کند.

مسکو بعد از قطع شش ماهه گاز ارسالی به اوکراین، اواخر سال 2014 میلادی بر اساس توافقی موقت ارسال گاز به اوکراین را از سرگرفت. بر اساس این توافق کی یف بعضی از بدهی های خود را باید پرداخت کرده و برای ادامه دریافت گاز به مسکو پیش پرداخت بدهد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =