آمازون عینک هوشمند جدیدی عرضه می‌کند که بر خلاف مدل گوگل، دوربین ندارد و در ارتباط مستقیم با اسپیکرهوشمند اکو که فناوری دستیار دیجیتال هوشمند الکسا دارد، قرار دارد.

 

به گزارش خبرآنلاین، رابط اصلی با عینک از طریق هوش مصنوعی و دستورات صوتی دیجیتالی به وسیله اسپیکر هوشمند مهیا می شود و دستورات در صورت شما پخش می شود.

به نوشته فایننشیال تایمز این عینک ساخته شده و تا آخر سال میلادی جاری عرضه عمومی می شود.

عینک آمازون در واقعی یک جفت تماشاگر است که پاسخ را از طریق فناوری جدیدی به گوش می رساند. در واقع ارتعاشات صوتی، از طریق فک و گونه ها به طور مستقیم به گوش داخلی منتقل می شود و نیاز به گوشی را از بین می برد و این استخوان است که وظیفه انتقال صوت را انجام می دهد.

چندین دهه است که از این فناوری برای کمک به افرادی که دچار افت شنوایی هستند، استفاده شده و به زودی ممکن است جایگزین هدفون در صنعت موسیقی می شود.

همچنین عینک جدید آمازون از طریق بی سیم به گوشی هوشمند نیز وصل می شود.

گوگل پس از افزایش دلواپسی‌ها درباره نقض حریم خصوصی و افت باتری، عینک معروف خود را از حالت عمومی درآورد و در حال حاضر نسخه انترپرایز آن  به صورت محدود منتشر می شود اما عینک آمازون دغدغه امنیتی و حریم خصوصی را ندارد و به دلیل ارتباط مستقیم با فناوری الکسای آمازون و اسپیکرهوشمند اکو ، کمک حال کاربران برای توسعه سیستم صوتی دیجیتال می شود.

اکوی آمازون 76 درصد از بازار امریکا را در اختیار داشته و 24 درصد بیه نیز برای گوگل هوم، اسپیکر هوشمند گوگل است.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =