رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: مسببین حادثه کارواش دریا نیاز به رفتاردرمانی مبتنی بر مبانی دینی، اخلاقی و انسانی دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در تذکر پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر تهران، ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر، اظهار کرد: دیدن صحنه های حمله شبانه عده ای با حمایت عوامل شهرداری به کارگران کارواش دریا در سعادت آباد و ضرب و حرج آنان و غارت و تخریب اموال مردم، قلب و روح انسان را به درد آورده و آزرده می کند و تداعی کننده رفتارهای دوران مشروطه است.

وی ادامه داد: بدون شک مسببین این حادثه نیاز به رفتاردرمانی مبتنی بر مبانی دینی، اخلاقی و انسانی دارند. اگر شهرداری خود را مالک این زمین می داند و این ملک متصرف دارد و حتی اگر در روز قبل از حادثه از سوی شاغلین در کارواش ممانعتی برای پلمب این مجموعه صورت پذیرفته و منجر به درگیری نیز شده باشد، باید از مسیر قانونی و با استفاده از ابزارهای تعریف شده قانونی نسبت به احقاق حقوق خود اقدام می کرد؛ نه با تمسک به روش های غیرمنطقی و غیر قابل دفاع ، زیرا این رفتارها با هیچ معیاری تطبیق نداشته و با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: در آسیب شناسی این رفتار نیز می توان به وجود مصونیت ها و حمایت های که بیش از حد ضرورت اعمال شده اشاره کرد، وقتی در تبصره های بودجه (تبصره 7) به شهرداری اجازه داده می شود اشخاص حقیقی و حقوقی تابعه که در مراجع قضایی و انتظامی از آنان اقامه دعوی شده است را مورد حمایت قرار داده و وثائق مورد نیاز و تامین هزینه های خسارت ناشی از دعاوی دوران خدمت آنان را از محل املاک و اعتبارات مصوب پرداخت نماید، چنین مصونیت هایی ایجاد می شود، حمایت از پرسنل جهت انجام قاطعانه وظایف محول آنان که امری پسندیده است، نبایستی فضای حاکمیت مطلق و خودقانون پنداری را به همراه داشته باشد.

حافظی اظهار کرد: به دلیل این رخداد ضمن تذکر به شهردار تهران از ایشان می خواهیم در اسرع وقت ضمن محکوم کردن این حادثه نسبت به برکناری مسببین آن و معرفی آنان به مراجع قانونی اقدام و از تلاش و زحمات 60 هزار پرسنل خدوم شهرداری مسئولانه صیانت نماید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    46 0
    مشکل رویه های قضایی کشور است شهرداری اجازه چنین کاری را ندارد حتی اگر حکم دادگاه داشته باشد کار باید توسط ضابط قضایی انجام شود ولی انقدر رویه های قضایی کند و بی اثر است که هر شهروندی خودش باید آستین را بالا بزند
    • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      8 8
      که با چماق و قمه وارد حریم مسجد بشن؟
  • علی A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    57 0
    جناب حافظی من فکر میکنم کل تهران نیاز به رفتار درمانی دارند. میگی نه یک بار به یک موتوری یا اتومبیل یا پیاده که در حال خلاف کردن هستند، تذکر بده که کارشان غلط است و بعد ببین چه جواب هایی میگیری. کار خراب تر از این حرف هاست و هر کی هوچی تر، بی تربیت تر، بی قانون تر و بی مسئولیت تر باشد کارش پیش میرود و راه درست به دیوار میرسد...
    • شهرام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      7 0
      آفرین دقیقا درست گفتی
    • رضا A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      15 0
      کل ایران نیازبه رفتاردرمانی دارد
    • علی A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      4 0
      دوست عزیز فرد حقیقی با یک فرد حقوقی فرق داره اینم در نظر بگیر
  • شوش IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    8 0
    فساد اداری مویرگی .