جزییات برنامه‌های مهندس جهرمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات

جوان 36 ساله جوان‌ترین وزیرپیشنهادی دولت دوازدهم رئوس برنامه‌های خود را ارائه کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، مهندس برق متولد 1360 ضمن اطلاع از آخرین اخبار در حوزه اینترنت اشیاء، داده‌های عظیم، رایانش ابری(کلود) و هوش مصنوعی قصد دارد شبکه نسل پنجم تلفن همراه / 5G را در ایران زودتر از همسایگان وارد مدار عملیاتی کند.

جهرمی به دلیل آشنایی با ارتباطات زیرساخت که از آنجا می‌آید مردی فنی بوده و ضمن آشنایی با ارکان اصلی حاکمیت به عنوان ذینفع خدمات ارتباطاتی و مخابراتی برای مردم به ویژه جوانان با توسعه فیلترینگ هوشمند و شبکه ملی اطلاعات برنامه‌های جدید خود را پیاده سازی خواهد کرد.

حضور در بازارهای بین المللی به خصوص در بخش نرم افزار و گیم با ایجاد اشتغال بر محور اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های جوان ترین عضو کابینه دوازدهم خواهد بود.

شتاب دادن به انقلاب دیجیتالی در کشور با توسعه شبکه ملی اطلاعات از دیگر برنامه های مهندس جهرمی است تا به نیازهای روزافزون کاربران ایرانی و حتی جهان اسلام پاسخ مناسب دهد.

پالایش فضای مجازی با تکمیل ترافیک داخلی و همچنین توسعه امور فضایی-ماهواره ای از دیگر برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات است که می تواند منجر به توسعه سیستم های ارتباطاتی-مخابراتی کشور با سرعت بیشتر شود.

لزوم پیوست‌های فرهنگی به برنامه های کلان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور نیز مد نظر وی بوده و به همین دلیل توسعه شرکت‌های دانش بنیان و اپلیکیشن نویسی بومی را در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای خود قرار داده است.

وی در بخش راهبردها سعی خواهد کرد دولت الکترونیک را توسعه بیشتری دهد تا هوشمندسازی دولت وارد فاز بلوغ خود شود.

قرار است در سالهای آینده و تحت مدیریت جهرمی، 80 درصد از خانوارها دسترسی به پهن باند داشته و سرعت دسترسی به 20 مگابیت بر ثانیه برسد.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =