معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: هوای شهرستان های مهران و ایلام با توجه به ورود توده گرد و غبار از سمت بیابان های کشور عراق در وضعیت هشدار قرار دارد.

علی طاهر سارایی روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: با ورود توده جدید گرد و غبار عربی به استان ایلام شهرستان ایلام با 200 و مهران با 150 میکرو گرم بر متر مکعب در وضعیت هشدار هستند.
وی با بیان اینکه میزان غلظت این توده دارای روند افزایشی است، افزود: میزان ذرات موجود در هوای دیگر نقاط استان ایلام پایین تر از حد مجاز بوده و به مرحله هشدار نرسیده است.
سارایی یادآور شد: امسال استان ایلام بر خلاف سال گذشته شاهد کمترین روزهای گرد و غبار بود بطوریکه از ابتدای سال جاری تاکنون 19 روز غبارآلود در آسمان استان ثبت شد این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است.
نوشیدن شیر فراوان، خارج نشدن از منزل، استفاده از ماسک فیلتردار، خودداری از انجام ورزش هوازی و کار در هوای آزاد از جمله سفارش های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به عموم مردم به ویژه گروه های در معرض خطر شامل جانبازان شیمایی، بیماران سرطانی، قلبی عروقی، ریوی، زنان باردار، مادران شیرده، افراد کهنسال و کودکان برای ایمن ماندن از آثار منفی ریزگردها است.
استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت بیابان های کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور می شوند مواجه است و توده های ریزگردها در این سال ها خسارت های زیادی را به استان ایلام وارد ساخته است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =