۰ نفر
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸

مهر نوشت؛ مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان قم گفت: طی سال جاری اردوهای جهادی در ۱۲ روستای بخش قمرود قم برگزار شده است.

محمد عمو عبداللهی، با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی توسط دانشجویان دانشگاه‌های قم اظهار داشت: طی امسال جاری این اردوها در چند نوبت برگزار شد که در قم در ۱۲ روستای قمرود دانشجویان اردوهای جهادی را برگزار کردند.

وی در ادامه به برگزاری اردوهای جهادی دانشجویان قمی در سایر استان‌ها هم اشاره و بیان داشت: فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کرمانشاه از جمله استان‌هایی بودند که دانشجویان در آنجا حضور داشتند.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان قم با بیان اینکه این اردوها ۱۰ الی ۱۲ روزه است، ابراز داشت: دانشگاه صنعتی، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه قم در کرمانشاه اردو داشتند و همچنین دانشگاه آزاد و پیام نور و پردیس قم هم در خوزستان اردوهای جهادی را برگزار کردند.

وی افزود: در قم هم دانشگاه قم و دانشگاه علوم پزشکی با محوریت بهداشت و درمان و بخصوص سلامت دهان و دندان در روستاهای این استان اردوهای جهادی را برگزار کردند.

عمو عبداللهی برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، عقدیتی، اقتصاد مقاومتی و بهداشت و درمان را از جمله سرفصل‌های اردوهای جهادی نام برد و عنوان کرد: تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر روز اردوی جهادی توسط دانشجویان قم برگزار شده است.

وی همچنین با بیان اینکه اردوهای جهادی محدود به عید و تابستان نیست، گفت: هدف ما حرکت به سمت برگزاری اردوهای جهادی در طول سال تحصیلی در روستاهای محروم است.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان قم ادامه داد: در راستای این هدف در ماه محرم در روستاهایی که مبلغ حضور ندارند برنامه‌های مذهبی در قالب اردوهای جهادی توسط دانشجویان برگزار شد.

وی هدف دیگر اردوهای جهادی را گسترش این اردوها به خارج از مرزها هم عنوان و بیان کرد: در راستای اجرای این هدف هم در سال گذشته در مناطق شیعه نشین نجف و کربلا در یکی از روستاهای بین مسیر اردوهای جهادی با سرفصل‌های تعیین شده و با هدف الگوسازی اردوهای جهادی در خارج از کشور برگزار شد.

عمو عبداللهی با اشاره به پیوند بین حوزه و دانشگاه افزود: اردوهای جهادی چون با حضور طلاب و دانشجویان در کنار یکدیگر برگزار می‌شود میتواند این ارتباط را پررنگ کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =