معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با قبول این نکته که تغییرات مدیران احمدی نژادی در مجموعه مدیریتی استان قم بسیار کم بوده است، گفت: باید افرادی روی کار بیایند که اعتقاد به پیام رأی مردم در انتخابات و اعتقاد به سیاست های دولت روحانی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از قم، احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم، امروز در نشست خبری همایش حقوق شهروندی که قرار است روز دوشنبه هفته جاری و به همت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم برگزار شود، اظهار داشت: در این همایش خانم مولاوردی معاون رئیس جمهور به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر این که جابجایی مدیران قم در دوره احمدی نژاد به ادارات دیگر در دولت روحانی، و نادیده گرفتن ظرفیت نخبگانی و آماده به خدمتی که معتقد به رأی مردم در انتخابات بودند و هستند، آیا یک نوع نادیده گرفتن حقوق شهروندی و حتی تضییع حقوق شهروندی، محسوب نمی شود؟، گفت: این که حالا مدیرانی در آن دولت بودند و در این دولت آمدند در اداره دیگری، قطعا اگر همخوانی با سیاست های دولت آقای روحانی ندارند و مخالف پیام و نظر مردم در انتخابات هستند، بحث درستی است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری قم افزود: این برخی مدیران در مجموعه ادارات استان قم که نیروی دولت احمدی نژاد بودند و امروز در دولت روحانی در اداره دیگری جابجا شدند و مسئولیت گرفتند، اگر سیاست های دولت آقای روحانی را قبول ندارند و معتقد به پیام و رأی مردم نیستند، نباید جایگاه شان این جا باشد؛ خود ما هم این انتقاد را به صورت کلی داریم که افرادی که همخوانی با یک دولت ندارند، مردانگی داشته باشند، نیایند با این دولت کار کنند.
وی گفت: اگر مدیر یا مدیرانی وجود دارند که اعتقادی به سیاست های این دولت ندارند و پیام و نظر مردم که در انتخابات با رأی به آقای روحانی متبلور شد را قبول ندارند، باید مردانگی داشته باشند و کنار بکشند و بروند دنبال زندگی شان و بجای آن ها افرادی بیایند که اعتقاد به پیام و رأی مردم داشته باشد.
آقای جمالی تصریح کرد: من واقعا قبول دارم که در استان قم، به نسبت دیگر استان های کشور، تغییرات مدیران دستگاه های اداری و اجرایی از دولت احمدی نژاد، خیلی خیلی کم بود این انتقاد ما هم هست.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ابلاغ آئین حقوق شهروندی در نظام اداری بیان داشت: مردم همه باید مطالبه گری لازم را داشته باشند و وظیفه خود را در این باره نسبت به حاکمیت و یکایک آحاد جامعه مدنظر داشته و به آن عمل کنند.
معاون استاندار قم در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاران ابراز داشت: در خصوص بحث مسکن در پردیسان باید گفت که احداث ساختمان در این منطقه جانمایی درستی نداشته و ابتدا باید زیرساخت آن را فراهم می‌کردند. طبق آئین‌نامه ۲۸۰۰ زلزله، تمام سراسر ایران در خط زلزله قرار دارد و حتی در کویر این مشکل را داریم. دولت باید این مسائل را ساماندهی کند.
وی ادامه داد: اگر ۱۰ متر از زمین مناطق پردیسان کنده شود به لایه‌های نفوذپذیر می‌رسیم. این گونه لایه‌ها برای فاضلاب و سیلاب مشکل ایجاد می‌کنند و با توجه به حجم بالای جمعیت پردیسان باید برای این ساخت‌وسازها از ابتدا کاری می‌شد.
جمالی اظهار کرد: درخصوص اشتغال خوب کار کردند. عقلای استان‌هایی مثل یزد در بحث اشتغال وارد عمل شدند و عاقلانه رفتار کردند اتفاقی که در قم نیفتاد.
وی درخصوص ارائه آمار و اطلاعات اظهار داشت: برخی آمارها امنیتی هستند و نمی‌توان آن را ارائه داد. آئین‌نامه دسترسی آزاد به اطلاعات ابلاغ شده و خبرنگاران می‌توانند با مراجعه به استانداری از برخی اطلاعات درخواستی مطلع شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم تصریح کرد: حقوق شهروندی درست است که در قانون اساسی آمده و دولت آن را ابلاغ کرد تا این حقوق را نهادینه کرده باشد. ما می‌بینیم بسیاری از پرونده‌های قضایی به دلیل جهل به قانون است. دولت سعی دارد با ابلاغ حقوق شهروندی قدمی در توسعه کشور بردارد.
وی افزود: وضعیت اقتصادی مردم فعلاً خوب نیست و دولت در تلاش است حرکت دانش‌بنیان و علم را به سمت ثروت افزایی ببرد که باید زیرساخت آن را فراهم کند.
جمالی عنوان کرد: فعلاً حقوق شهروندی به تازگی ابلاغ و شکل گرفته و درست است که به حقوق شهروندی در برخی ادارات عمل نمی‌شود اما پیگیر آن هستیم تا قدم به قدم به خوبی اجرا شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =