ایسنا نوشت:

جشنواره صلح و وحدت ویژه کودکان و نوجوانان ادیان الهی پس از استان‏‏‌های آذربایجان غربی و فارس، اواسط اردیبهشت ماه در استان یزد برگزار می‎‎شود.

محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست هماهنگی برگزاری این جشنواره هدف از برگزاری این جشنواره را ارائه تصویر مثبتی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور حامی صلح و همزیستی ادیان الهی ذکر کرد.

وی گفت: استان یزد همیشه به همزیستی مسالمت‏‏‌آمیز ادیان معروف بوده و این به واسطه رفتار و منش بسیار خوبی است که در تعامل میان ادیان مختلف در استان وجود داشته است.

طالبی ادامه داد: در شرایط حساسی که امروز ایران در آن واقع شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در معرض تهدیدها و تهمت‏‏‌های گوناگونی قرار دارد باید الگوی زیبای همزیستی میان ادیان مختلف با دین اسلام را در استان یزد و در ایران به جهانیان معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره در حقیقت انعکاسی از فرهنگ صلح طلبی ملت ایران است؛ فرهنگی که از یک طرف ریشه در تاریخ و تمدن ایران زمین با اشتراکات فراوان بین مسلمانان، مسیحیان، زرتشتیان و کلیمیان و از طرف دیگر ریشه در باورها و اعتقادات مذهبی ما دارد.

طالبی عنوان کرد: یکی از اولویت‏‏‌های استان یزد فعالیت روی موضوع همزیستی مسالمت‏‏‌آمیز ادیان است و با توجه به تأکید استاندار محترم در زمینه این موضوع قصد داریم فعالیت‎‎هایی را در سطح بین‎‎المللی اجرا کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان سخنان خود خواستار مشارکت فعال انجمن زرتشتیان استان در برگزاری این جشنواره شد و اظهار امیدواری کرد که جشنواره صلح و وحدت ویژه کودکان و نوجوانان ادیان الهی متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی استان یزد به نحو مطلوبی برگزار شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =