معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان در نشست خبری با اهالی رسانه‌های مکتوب و مجازی استان گفت: مقدّمات برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ماه 96 فراهم شده است و مسئولان اجرای انتخابات در استان بدون کمترین توجه به برخی مسائل حاشیه‌ای در رقابتهای سیاسی آمادۀ برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمدعلی طالبی در این نشست با اشاره به اینکه این جلسه شروع ارتباط ستاد انتخابات استان با خبرنگاران و رسانه هاست، بیان کرد: امیدوار هستیم با کمک رسانه های استان شاهد افزایش حضور و مشارکت مردم در انتخابات دوازدهمین دورۀ ریاست جمهوری و پنجمین دورۀ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باشیم.


طالبی، با بیان اینکه یک هفته است که فعالیتهای ستاد انتخابات در استان آغاز شده است، افزود: در همین ابتدا این نشست خبری را با رسانه های استان برگزار کردیم و اعتقاد داریم شما خبرنگاران می توانید در برگزاری سالم و باشکوه انتخابات به ما کمک کنید.
وی با تشریح فعالیتهای انجام شده در ستاد انتخابات استان ادامه داد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای یزد در ۴۰۱ حوزه انتخابی شهری و روستایی برگزار می‌شود که ۲۰ حوزه شهری و ۳۸۱ حوزه روستایی است.

طالبی با بیان اینکه 6 کمیتۀ فنآوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی، استعلامات و حراست، حقوقی، مالی و پشتیبانی و کمیته امنیتی در ستاد انتخابات استان تشکیل شده است، گفت: در بخش نظارت هم هیئت‌های نظارت استان فعالیتهای خود را آغاز کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: هیئتهای نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، هیئت عالی نظارت استان تشکیل شده و در حال تشکیل هیئت نظارت شهرستانها و بخشها هستیم.
طالبی افزود: در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری، نظارت طبق قانون انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و هیئت نظارت استان نیز از طرف شورای نگهبان معرفی می شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان در ارتباط با زمان‌بندی انتخابات سال آینده بیان کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کار اجرایی از 25 اسفند ماه امسال با صدور دستور آغاز فعالیتهای انتخابات شروع می‌شود و همزمان ما تشکیل هیئت‌های اجرایی را در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها در دستور کار داریم.
وی ادامه داد: از 30 اسفند ماه امسال ثبت نام از کاندیداها شروع و به مدت هفت روز تا ششم فروردین ماه 96 ادامه پیدا خواهد کرد و بعد از بررسی صلاحیت‌ها و اعلام نتایج نهایی، تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 تا 27 اردیبهشت ماه انجام می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: در روز 28 اردیبهشت ماه ممنوعیت تبلیغات انتخابات داریم و انتخابات هم در روز 29 اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

طالبی در ارتباط با زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: از 22 فروردین ماه 96 با صدور دستور وزارت کشور کار در این حوزه آغاز می‌شود و از این تاریخ ثبت نام از داوطلبان انتخابات رئیس جمهوری به مدت 5 روز تا 26 فروردین ماه انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به مدت 20 روز و تا 28 اردیبهشت ماه انجام می‌شود، افزود: به مانند برنامه زمان بندی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 28 اردیبهشت ماه ممنوعیت تبلیغات انتخابات داریم و انتخابات هم در روز 29 اردیبهشت ماه انجام می‌شود.
طالبی در ارتباط با شرایط داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: داشتن 25 سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی و داشتن کارت پایان خدمت شرایط مشترکی است که همه داوطلبان باید داشته باشند.
وی بیان کرد: برای روستاهای تا 200 نفر خانوار جمعیت، شرط سواد خواندن و نوشتن، روستاهای بالای 200 نفر خانوار شرط دیپلم، شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت مدرک فوق دیپلم یا معادل آن و برای شهرهای بالای 20 هزار نفر مدرک لیسانس یا معادل لیسانس برای ثبت نام لازم است.


انتظار حضور گسترده و مؤثر بانوان در انتخابات


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا زمینه حضور بیشتر زنان در عرصه اجتماعی و سیاسی را فراهم کرده است، افزود: بانوان با توجه به ترکیب جمعیتی که دارند به همان میزان در حضور و مشارکت در انتخابات نقش مهمی دارند.
طالبی با ابراز امیدواری از نقش‌آفرینی بیش از پیش زنان در انتخابات پیش رو گفت: در جمهوری اسلامی ایران انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از رویدادهایی است که توانسته نقش‌آفرینی بانوان را در مسائل سیاسی و اجتماعی ارتقاء دهد تا زنان با حضور خود و نامزد شدنشان در عرصه انتخابات نسبت به بسیاری از عرصه‌های دیگر سیاسی و اجتماعی نقش مؤثر خود را ایفا کنند.
وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر وضعیت شورای شهر حمیدیا در انتخابات آینده بیان کرد: بعد از برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 92، به موجب مصوبۀ هیئت وزیران شهر حمیدیا به شهر یزد ملحق شد اما چون انتخابات برگزار شده بود در راستای احترام به رای مردم این اقدام انجام نشد و به انتخابات پیش رو موکول شد و در سال آینده انتخاباتی به نام انتخابات شورای شهر حمیدیا نداریم و به صورت مشترک با شهر یزد برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =