تجلیل از مقام علمی رئیس سازمان انرژی اتمی در قزوین

واحد مرکزی خبر نوشت: در همایش صالح فرزانه از علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رییس جمهور تجلیل شد

در این همایش که با حضور مسئولان کشوری در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی قزوین قدردانی از خدمات رئیس سازمان انرژی اتمی در قزوین برگزار شد، چهره های مطرح کشوری از جمله حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد عضو هیئت حل اختلاف سران قوا ، زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، سهراب پور مشاور عالی بنیاد نخبگان، محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و استاندار و برخی از مسئولان استانی حضور داشتند.
در این همایش از کتاب زندگینامه دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با عنوان «صالح فرزانه» در قزوین رونمایی شد
در این کتاب به بخش هایی از زندگی وی از تولد تا تحصیل و فعالیت در بخش های رونمایی از کتاب زندگی دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور پرداخته شده است.
علی اکبر صالحی از نوادگان محمدصالح برغانی قزوینی است.
وی در چهارم فروردین ۱۳۲۸ در شهر کربلا متولد شد.
صالحی در تابستان ۱۳۳۷ و در سن ۹ سالگی با توجه به شرایط داخلی عراق به ایران برگشت و در خانه مادربزرگ خود اطراف مسجد محمد خان بیک قزوین ساکن شد.
دکتر صالحی بعدها به سوریه و لبنان رفت و در مدرسه شبانه روزی این دو کشور درس خواند.
وی در دانشگاه آمریکایی بیروت در رشته ی فیزیک در کمتر از ۳ سال لیسانس گرفت و در سال ۱۳۵۰ در همان دانشگاه در دوره فوق لیسانس پذیرفته شد.
دکتر صالحی در سال ۱۳۵۱ برای ادامه تحصیل راهی بوستون آمریکا شد و نزد پروفسور علی جوان که یکی از برجسته ترین دانشمندان ایرانی ساکن در خارج از کشور بود مراجعه کرد.
صالحی در بوستون آمریکا به رشته مهندسی هسته‌ای گرایش پیدا کرد و در این رشته ادامه تحصیل داد و در آن جا با تز سازمان انرژی اتمی مدرک دکترا گرفت .
دکتر صالحی در سال ۱۳۵۶ به ایران بازگشت و در سازمان انرژی اتمی مشغول به تحقیق شد.
وزیر امور خارجه ایران , نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, معاونت دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی و ریاست سازمان انرژی اتمی ایران از سمت های اوست .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =