تماشاگران امروز نوشت: اخراج ملی‌پوش بسکتبال به این دلیل بوده است که او هدفون در گوش داشته است.

خرداد ماه همین امسال که تیم ملی بسکتبال راهی چین شده بود تا دیدارهای کاپ آسیا را برگزار کند یک اتفاق عجیب در این اردو می افتد.محمد حسن زاده که در اتوبوس هندزفری به گوش در حال گوش دادن موسیقی بوده است در بازگشت به ایران از سوی فدراسیون محروم می شود! آن هم به دلیل اینکه چرا در اردوهای تیم ملی اخلاق را رعاتی نکرده است و قبل از شروع مسابقات در رقابت های کاپ آسیا موسیقی گوش داده است! بدون شک باور این نکته خیلی سخت است.تا به حال سابقه نداشته که یک بازیکن با تجربه به دلیل اینکه با هدفون موسیقی گوش کرده است از تیم ملی اخراج شود! حسن زاده یکی از با تجربه های تیم ملی است که بیش از 7 سال پیراهن تیم ملی را بر تن کرده است و حالا باید از خانه بازی های تیم ملی کشورش را تماشا کند.

اصل ماجرا چه بود؟

بی اخلاقی،بی تعصبی و عملکرد ضعیف دلایل کنار گذاشتن حسن زاده از تیم ملی عنوان شده است.اما جالب اینجاست که در رسانه ها همان گوش دادن به موسیقی دلیل اصلی اخراج این بازیکن عنوان شده است! با این حال محمد رضا مشحون مدیر تیم های ملی در این باره می گوید:«دلیلش همان هایی هست که قبلا گفتم.ما که با کسی خصومت شخصی نداریم.حسن زاده بی تعصب به بار آمده و آمارش هم در تیم میل ضعیف بوده است.به همین دلیل تصمیم گرفتیم او را کنار بگذاریم.»

این حرف ها در حالی مطرح است که سایر بازیکنان با پوزخند درباره دلایل عجیب فدراسیون ماجرا را طور دیگری شرح می دهند.یکی دو نفر از ملی پوشان بستکتبال از ترس اینکه جایگاه خودشان را از دست ندهند و همان بلایی که سر حسن زاده آمده سرشان نیاید با قول اینکه اسمی از آنها برده نشود در این باره می گویند:«محمد رضا مشحون عقیده دارد که گوش دادن به موسیقی قبل از مسابقه تمرکز را بهم می زند.او می گوید این کار نشانه بی اخلاقی و بی تعصبی است.ما شاهد بودیم که هندزفری را از گوش حسن زاده کشید و مجبورش کرد که موسیقی گوش ندهد! حالا کدام رفتار بی اخلاقی است؟رفتار تند مدیر تیم های ملی یا موسیقی گوش دادن حسن زاده؟»به گفته ملی پوشان حسن زاد وقتی این رفتار را می بیند واکنش نشان می دهد و درگیری لفظی در اتوبوس بین آنها پیش می آید.

کمپین برای حمایت از حسن زاده

ملی پوشان تیم ملی بسکتبال و همه کسانی که به این رشته ورزشی مرتبط هستند کمپینی را در حمایت از حسن زاده به راه انداخته اند و همگی از این نوشته اند که بازیکن تیم ملی بی تعصب نمی شود.آنها نوشته اند که حسن زاده یکی از بهترین و با اخلاق ترین ورزشکاران است که باید به تیم ملی برگردد.با این شرایط هنوز مشخص نیست که واکنش مسئولان فدراسیون نسبت به این اتفاق چه خواهد بود.

حسن زاد:حرف نمی زنم!

حال و روز ملی پوش بسکتبال زیاد مناسب نیست.او که پس از گذشت تقریبا دو ماه هنوز هم نتوانسته با این ماجرا کنار بیاید حاضر نیست تا درباره اتفاق هایی که افتاده حرف بزند.حسن زاده عذرخواهی می کند و می گوید:«ببخشید اما در شرایطی نیستم که در این باره اظهار نظر کنم.»

نظر جالب یک کارشناس

افشين رضاپور کارشناس و مربی بسکتبال واکنش جالبی به اظهارات اخير رضا مشحون از خودش نشان داده و می گوید:« بايد ببينيم رضا مشحون با چه سمت و اختياراتی در فدراسيون بسکتبال عليه بازيکنان ملی پوش موضع مي گيرد. شاید وی سمتی دارد که  من بی اطلاع هستم زيرا مرجع من درباره مسئوليت اشخاص در فدراسيون بسکتبال قوانين وزارت ورزش و جوانان مربوط به افراد بازنشسته و همچنین سايت اين فدراسيون است که در قسمت معرفی فدراسيون يا چارت سازمانی،اعضای سازمان تيم ملی اسم يا مسئوليت کسی ديده نمی شود. بنابراين ابتدا بايد دانست مسئولیت وی در فدراسيون چيست و حوزه اختياراتش تا  چه اندازه است که به راحتی از محروميت بازيکنان در تيم ملی صحبت می کند.»

او این را گفت و ادامه داد:« رضا مشحون درباره صمد نيکخواه بهرامی ابتدا می گويد مشکل شخصی با کسی ندارد اما در ادامه اعتراف می کند که  صمد به دليل مصاحبه ای که عليه فدراسيون انجام داده است،‌ دعوت نمی شود.آنچه از اين حرف ها برداشت می شود تصميمات شخصی است. پس چطور باید باور کرد که ایشان مشکل شخصی با کسی ندارند؟ من یک سوال از مشحون دارم.ابتدا بايد از او بپرسم مگر فدراسيون بسکتبال کميته انضباطی ندارد که بخواهد به اين قبيل امور رسيدگي کند؟ آيا وی تنها تصميم گيرنده تيم ملی است و هر چه بگويد بايد همان شود؟ فدراسيون ها کميته انضباطی دارند که مرجع رسيدگی به بی انضباطی يا موارد اخلاقی بازيکنان و تيم هاست و اگر بازيکن خطاکار به کميته انضباطی فراخوانده شد و دفاعياتش قابل قبول نبود،حداقل  کميته است که بايد در اين خصوص رای خود را صادر کند.»

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =