رئیس پلیس‌ راه استان اردبیل از کاهش 33 درصدی تلفات تصادفات در محورهای روستایی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حجت فتاحی، رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در نیمه نخست امسال تلفات تصادفات در این محورها ۲۶ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۹ نفر به ثبت رسیده، تلفات این تصادفات در استان ۳۳ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: براساس آمارهای ثبت شده میزان تصادفات در محورهای مواصلاتی روستایی استان اردبیل نسبت به سال گذشته کاهش یافته است به طوری که در نیمه نخست سال گذشته 31 فقره تصادف در محورهای فرعی و روستایی و امسال 24 فقره تصادف در این محورها انجام شده است.

رئیس پلیس‌ راه استان اردبیل کاهش تصادفات در محورهای روستایی و فرعی استان را ناشی از آموزش و اطلاع‌رسانی و اقدامات دستگاه‌ها و نهادهای متولی در این حوزه در اردبیل دانست و بیان کرد: برای کاهش هر چه بیشتر تصادفات در این محورها نیازمند اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی هستیم.

فتاحی از کاهش تلفات رانندگی در محورهای روستایی و فرعی اردبیل خبر داد و افزود: در نیمه نخست امسال تلفات تصادفات در این محورها 26 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 39 نفر به ثبت رسیده، تلفات این تصادفات در استان 33 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: با وجود کاهش میزان تلفات در این محورها اما همچنان در مقایسه با تصادفات و تلفات در سایر محورهای استان با آمار بالایی برخوردار هستیم به طوری که 33 درصد کل متوفیان در محورهای مواصلاتی استان اردبیل مربوط به محورهای فرعی و روستایی است.

فتاحی توجه به محورهای مواصلاتی روستایی و بهسازی و استانداردسازی آنها را زمینه‌ساز کاهش تصادفات در کنار آموزش و اطلاع‌رسانی دانست و گفت: در کنار این امر مشکلات ایمنی در وسایل نقلیه و بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سبب شده است تا میزان تصادفات در محورهای روستایی بالا باشد.

وی بخش عمده محورهای مواصلاتی استان را جاده‌های روستایی دانست و اظهار کرد:75.4 درصد جاده‌های استان روستایی، 11.4 درصد اصلی، 11.2 درصد فرعی و 2 درصد بزرگراه بوده و 95 درصد ترددهای استان از راه زمینی انجام می‌شود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =