نخستین پروفایل آزمایشی eSIM در ایران راه‌اندازی شد

همایش «با eSIM اشیا را روشن کنیم» با هدف بررسی دورنمای ورود نسل جدید سیمکارت (eSIM) به ایران به‌عنوان پیشران توسعه صنعت اینترنت اشیا، با حضور شرکت‌های معتبر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و خودروسازی، در سالن همایش‌های ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد و طی این همایش، ایرانسل نخستین پروفایل آزمایشی eSIM در ایران را راه‌اندازی کرد.



به گزارش روابط عمومي ايرانسل، در اين همايش که روز 19 مهر 96 با شعار «مسير اينترنت اشيا با eSIM آغاز مي‌شود» برگزار شد، مديران شرکت‌هاي جمالتو، اريکسون، سامسونگ و هواوي حضور داشتند و درباره روندهاي جهاني بازار eSIM و نقشه راه GSMA، تغيير پارادايم در بازار مشترکان شخصي و سازماني و فراهم آوردن تجربه زندگي ديجيتال براي مصرف‌کننده به ايراد سخن پرداختند.

eSIM يا embedded Subscriber Identity Module همان‌گونه که از نامش برمي‌آيد، سيمکارتي است که در دل دستگاه هوشمند قرار مي‌گيرد و برخلاف سيمکارت‌هاي نسل قبل (ميني‌سيم، ميکروسيم و نانوسيم) امکان تعويض آن وجود ندارد، بلکه به صورت تراشه‌اي الکترونيکي و در ابعاد کوچکتر، توسط کارخانه سازنده بر روي مادربورد نصب مي‌شود و فعال‌سازي سيمکارت توسط اپراتور، به صورت نرم‌افزاري و از راه دور انجام مي‌شود.

کاربرد eSIM در صنعت فناوري اطلاعات، علاوه بر آن که موجب بالا رفتن ضريب امنيت و افزايش امکان ساخت ابزارهاي ضد آب و ضد غبار مي‌شود، در گسترش خدمات دستگاه به دستگاه (M2M) و اينترنت اشيا (IoT) نيز اهميت به‌سزايي دارد.
تسهيل در اتصال و فعال‌سازي، امکان استفاده از ارتباطات بي‌سيم در انواع بيشتري از دستگاه‌هاي هوشمند (شامل گجت‌‎هاي پوشيدني)، تحول در استفاده از سرويس رومينگ و نيز صرفه‌جويي در هزينه‌هاي مربوط به توزيع و فروش سيمکارت از ديگر مزاياي استفاده از eSIM است.

اين فناوري براي توليدکنندگان ساعت‌هاي هوشمند و گجت‌هاي سلامت هوشمند که به صورت دائم با شبکه‌هاي مخابراتي در ارتباط هستند نيز کارايي بالايي دارد. هم‌اکنون در دنيا استفاده از eSIM در برخي ساعت‌هاي هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌هاي سلامت هوشمند آغاز شده و پيش‌بيني مي‌شود که در آينده نه چندان دور، کاربرد آن به تمامي دستگاه‌ها از جمله گوشي‌هاي هوشمند نيز گسترش يابد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717391

برچسب‌ها