کردستان ظرفیت تبدیل به قطب پروتئین کشور را دارد

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان سقز با حضور رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، معاونین استانداری کردستان، فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان، اعضای شورای شهر و شهردار سقز در سالن همایش های دانشگاه پیام نور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، فرماندار سقز در این جلسه خواستار اختصاص اعتبارات لازم (حدود ۱۲۰ میلیارد تومان) برای تکمیل فرودگاه سقز با توجه به تحت پوشش قراردادن ۲ میلیون نفر، تسریع در ساخت بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی با اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، ساخت آزادراه مسیر توریستی سقز- بانه، اتمام عملیات ساخت بزرگراه کرمانشاه-میاندواب در حوزه شهرستان سقز، عدم اسفالت ۶۳% جاده روستایی سقز و ضرورت توجه جدی به این مقوله شد.
ورمقانی بر اختصاص اعتبارات ویژه و جهشی جهت عمرانی و آبادانی منطقه و رفع محرومیت ها، اهتمام به افزایش سهم آب سقز از سدها و مکانیزه کردن کشاورزی، سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان و... تاکید نمود.

سپس مهندس محسن بیگلری نماینده سقز و بانه در مجلس ظرفیت های فرهنگی و انسانی سقز را مهمترین ظرفیت این خطه خواند و گفت: دانشگاه پیام نور سقز یک واحد نمونه انشگاهی در کشور است

وی افزود: کردستان در اکثر شاخصه های توسعه وضعیت نامناسبی دارد که نمونه آن وضعیت راه های روستایی است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی بر اختصاص اعتبارات احداث راه آهن میاندوب به سقز، اتمام بزرگراه شمال-جنوب، تکمیل فرودگاه سقز، توسعه زیرساخت های بازارچه سیف و... تاکید نمود.
بیگلری گفت: شهرداری ها با مشکلات عدیده مالی دارند که نیازمند حمایت هستند

در ادامه ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: تامین اعتبار برای فرودگاه سقز و آبرسانی سد جراغویس به سقز و تکمیل طرح های راه سازی ضروریست.

دکتر بهرام نصرالهی زاده گفت: در کنار تخصیص اعتبارات، دیدگاه های توسعه ای و تصمیم گیری های راهبردی برای توسعه استان های کمتر برخوردار مثل کردستان ضروریست، کردستان ظرفیت تبدیل به قطب پروتئین کشور دارد و لازمست حمایت ویژه ای به این ظرفیت بشود.
وی خاطرنشان ساخت: حضور ۳ نماینده کردستان در کمیسیون برنامه و بودجه، می تواند بسترساز و محرک توسعه استان باشد.

سپس رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: نمایندگان کردستان بصورت ویژه مشکلات این استان را پیگیری می کنند که نمونه آن سهمیه تخصیص آب به این استان است، نماینده سقز و بانه مورد وثوق نمایندگان و وزراست.

غلامرضا تاجگردون خاطرنشان ساخت: از تکمیل فرودگاه سقز و اختصاص اعتبارات لازم برای این مساله با جدیت حمایت خواهیم کرد زیرا این شهرستان دارای ظرفیت های بالای منطقه ای است.

در ادامه حسین فیروزی معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، حضور ۱۴ عضو کمیسیون برنامه و بودجه را در کردستان فرصت ویژه ای برای شناساندن ظرفیت ها و اولویت های توسعه ای کردستان خواند و گفت: اجماع نظر مناسبی بین مدیران اجرایی و نمایندگان برای توسعه بوجود آمده است.
وی گفت: اگر تغییرات ویژه ای در حوزه زیرساخت های استان بخصوص حوزه راه ایجاد شود، اتفاقات مناسبی به لحاظ توسعه ای اتفاق می افتد.
فیروزی به مشکلات فرودگاه سنندج اشاره و خاطرنشان ساخت: تکمیل و افتتاح فرودگاه سقز بسیار ضروری می باشد و در کنار آن، توسعه ریلی در استان همچون: راه آهن همدان- سنندج و راه آهن میاندواب- سقز و برگشت به سنندج مهم است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =