بحث حمایت تمام و کمال اصلاح طلبان از روحانی موضوعی بود که کواکبیان در نطق خود به آن اشاره کرد. او اصولگرایان را خارج از دایره حامیان روحانی قرار داد،‌نکته‌ای که با حاشیه‌هایی همراه شد.

به گزارش خبرآنلاين، نقوي حسيني چهره اصولگراي مجلس، فردي بود كه با طعنه به اصولگرايان معتدل مجلس اين قسمت از صحبت‌هاي كواكبيان(اينجا) را در تذكري تكرار كرد. ‌او با طرح اين سئوال كه« بالاخره آقاي جلالي و نعمتي در اين مملكت اصولگرا هستند يا خير؟»، از اين دو نماينده كه نامشان ذكر شد درخواست كرد كه «اگر اصولگرا هستند پاسخ دهند، اگر هم نيستند كه نمي‌شود چون اين ها ستاد براي حمايت آقاي روحاني ايجاد كردند.»

اين طعنه نقوي حسيني موجب شد تا حاشيه‌هاي صحبت‌هاي كواكبيان دنباله‌دار شود.

بهروز نعمتي سخنگوي هيئت رئيسه و اصولگراي معتدل مجلس دهم، فردي بود كه به دليل مطرح شدن نامش، در تذكري خواست تا اين موضوع را توضيح دهد.

او با خطاب قرار دادن كواكبيان،‌گفت: تذكر ماده 79 است. واقعيت مطلب اين است كه هر نوع انحصاري طرد شده است. ما و آقاي كواكبيان براي انتخاب آقاي روحاني در كنار هم بوديم و برادران اصولگراي معتدل شبانه روز براي اين هدف زحمت كشيدند. آقاي كواكبيان!شما كه ديديد اصولگراهاي معتدل چقدر زحمت كشيدند.

نعمتي ادامه داد: انتخابات رياست جمهوري تمام شد چرا اينقدر به اين موضوع دامن مي‌زنيد؟ به خدا قسم! همان كاري كه رئيس جمهور به شما دادند به اصولگراهاي معتدل هم دادند. ايشان در سخنراني هايشان گفتند كه به حجت شرعي رسيدند و آن فردي كه مي‌خواستند را انتخاب كردند. شما با اين حرف‌ها چه چيزي را مي‌خواهيد ثابت كنيد؟ اگر اين اتحاد نبود همان برادرهايي كه تندرو مي دانيدشان الان رئيس جمهور بودند.

كواكبيان پس از صحبت‌هاي نعمتي، با تذكري باز هم بر نظر خود تأكيد كرد. او گفت:« آقاي نقوي و نعمتي هر دو ما را نواختند. من گفتم هيچ حزب اصولگرايي در جمنا آقاي روحاني را حمايت نكردند. حال اینکه آقای نعمتی که در لیست امید در انتخابات مجلس بوده می گوید که اصولگرا هستیم، الله اکبر‍! ما همچنان از آقای روحانی حمایت می کنیم البته وکیل الدوله نیستیم و وکیل ملت هستیم.»

29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =