گرشاسبی: ریزه‌اسپور شکایتش را پس گرفت

اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس امروز (دوشنبه) در نشست خبری اعلام کردند که خبر خوشی را به هواداران خواهند داد.

به‌ گزارش ‌خبرگزاری خبرآنلاین؛ حمیدرضا گرشاسبی، محمد رضا حاجی بیگی، جعفر کاشانی و ابوالفضل روغنی اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس ظهر امروز (دوشنبه)‌ در نشست خبری با حضور خبرنگاران حاضر شدند و در ابتدای این نشست اعلام کردند که می‌خواهند خبر خوش یک موفقیت بزرگ را بی واسطه به هواداران اعلام کنند.

ابتدا روغنی، عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: خوشبختانه یک موفقیت خوبی حاصل شده که از آقای گرشاسبی می خواهم توضیح مختصری را ارائه بدهند که دوستان در جریان این اتفاق قرار بگیرند. این یک موفقیت بزرگ بود که بی واسطه از طریق مدیرعامل و اعضای هیات مدیره مطلع می‌شوید.

گرشاسبی نیز در ابتدای سخنان خود با تشکر ویژه از همدلی و همراهی اعضای هیات مدیره گفت: اگر این همراهی نبود، باشگاه موفق نمی‌شد. اگر فاصله‌ای بین اعضای هیات مدیره ایجاد می‌شد، قطعا این فاصله به مدیریت اجرایی و کادر فنی هم ضربه می‌زد و شیرازه تیم از هم می‌پاچید.

او ادامه داد: برخی از تیم‌های موفق به خاطر عدم هماهنگی تصمیم گیرندگان به سمت نابودی و انحلال رفتند. با شروع کار ما یک دوست عزیز و پر تلاش به نام آقای عرب به ما اضافه شد و به عنوان معاون پشیتبانی و مالی در باشگاه فعالیت می‌کنند. شروع کار ما مصادف با اخذ مجوز حرفه‌ای شد. اگر نمی‌توانستیم مدارک لازم را فراهم کنیم، مجوز را نمی‌گرفتیم و نمی‌توانستیم در مسابقات شرکت کنیم. انصافا تعمال خوبی بین وزارت ورزش، آقای سلطانی‌فر و آقای تاج انجام شد و مجوز را گرفتیم. به دست آوردن این مجوز موجب به وجود آمدن هزینه‌های زیادی می‌شود که به صورت مختصر آنها را اعلام می‌کنم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان باید به سرعت پرداخت می‌شد که ۹۰ درصد آن پرداخت شده است. بدهی‌های دیگری در حدود ۳ میلیارد و نیم در کمیته استیناف در جریان است. بدهی دیگری به مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در تجدید نظر جریان دارد. این بدهی‌ها مربوط به عزیزانی است که سال‌ها برای پرسپولیس زحمت کشیده‌اند. از اوایل انقلاب به این سمت بدهی داریم که باید پرداخت کنیم. یکسری بدهی‌های خارجی است که در حدود ۷ میلیارد تومان است. باید با زمان بندی و برنامه ریزی آنها را پرداخت کنیم.

گرشاسبی همچنین گفت: خوشبختانه با موفقیت از این مرحله عبور کردیم و مشکلی برای گرفتن مدرک حرفه‌ای به وجود نیامد. بحث بعدی شکایت ریزه اسپور است. انصافا طبق همه مستندات، حق ۱۰۰ درصد با ما بوده است. بازیکنی که ۲۶ فروردین با ما تفاهم‌نامه امضا کرده و بعد در ترکیه دو جلسه با تیم ریزه اسپور تمرین داشته و مجددا برگشته و قرارداد اصلی را با پرسپولیس امضا کرده و کارت ITC به نام پرسپولیس صادر شده که در لیگ برتر برای ما بازی کرده است. مجددا کارت او برای لیگ قهرمانان صادر شده و در مسابقات برای پرسپولیس به میدان رفته است. بعد از این همه مستندات، ما محکوم شدیم. محکومیت ما طبق ادعای ریزه اسپور، مصاحبه‌های بعضی از افراد در رسانه‌های داخلی بود که آن را ارائه کردند و برنده شدند.

او ادامه داد: این مشکلات گذشت و ما پیگیری کردیم اما ریزه اسپور برنده شد. با توجه به اعتراض ما باید نتیجه نهایی را ارائه می‌کردند که ما راه مناسب را تعامل دیدیم. در سفری که آقای اردوغان به ایران داشتند، در آن جلسه پیگیر شدیم. جا دارد از دکتر سلطانی‌فر تشکر کنیم که در میز ناهار این مساله را مطرح کرند و قول دادند موضوع را حل کنند و همان جا به صورت تلفنی با ریزه اسپور صحبت کردند. به اتفاق مسئولان بخش حقوقی به استانبول رفتیم و جلسه پنج ساعته‌ای با دوستان داشتیم. آنها گفتند ۷۹۵ هزار و ۵۰۰ یورو را واریز کنید که بعد ما بگوییم چقدر تخفیف می‌دهیم و به چه شکل تعامل می‌کنیم. در همین فاصله رییس جمهور ایران با هیات همراه به استانبول رفت و ما پیگیری ویژه‌ای داشتیم و ملاقاتی با آقای واعظی و حسین‌پور رییس تشریفات و آقای ظریف داشتیم. آنها قول دادند که در جلسات بین کنفرانس کشورهای اسلامی این موضوع را پیگیری کنند.

گرشاسبی همچنین گفت: در جلسه نهایی که شش ساعت به طول انجامید، آنها گفتند طارمی یا علیپور را به ما بدهید. به آنها گفتیم ما از نقل و انقالات محروم هستیم و نمی‌توانیم بازیکن بگیریم. اگر قرار بود این بازیکنان را بدهیم که با شما صحبت نمی‌کردیم. در نهایت توافق کردیم و این‌جا اولین بار است که توافق به امضای مدیران دو باشگاه و بخش حقوقی هر دو طرف رسیده به سرانجام رسید. بندی را اضافه کردیم که باشگاه پرسپولیس متقابلا از شکایت خود از باشگاه ریزه اسپور صرف نظر می‌کند و فقط محرومیت خودمان از پنجره‌های بسته شده را پیگیری می‌کنیم. ما رضایت طارمی را هم گرفتیم و این باشگاه تعهد داد که دنبال طارمی نباشد. ما از یک خاکریز جلو رفتیم ولی خاکریز اصلی ما فیفا است و یک وکیل سوئیسی آن را پیگیری می‌کند و ان‌شاءالله بتوانیم این محرومیت‌ها و پنجره‌های بسته شده را باز کنیم و مشکل پرسپولیس حل شود.

سرپرست این باشگاه اظهار کرد: روزی که با ریزه اسپور تفاهم کردیم، روز بعد آخرین مهلت برای ریزه اسپور بود که دفاعیه خود را به فیفا ارسال کند و آنها گفتند آن فرم را پر نکردند تا محرومیت ما با مشکلی مواجه نشود و گفتند نامه می‌زنیم که با پرسپولیس به تفاهم رسیدیم و موردی بین دو باشگاه نیست. در این قرارداد آمده که باشگاه ریزه‌اسپور بر حسب توافق به عمل آمده، ضمن صرف نظر ار دریافت غرامت، برای رفع محرومیت پرسپولیس هم کمک می‌کند. این باشگاه نسبت به پرسپولیس و مهدی طارمی رضایت کامل خود را اعلام می‌کند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در ادامه افزود: گرشاسبی ادامه داد: تفاهم‌نامه تضمین می‌کند که در آینده بابت هزینه‌های کسر و سایر موارد مربوط به پرونده ریزه‌اسپور هیچ‌گونه ادعایی نداشته باشد. زکریا دانگا، وکیل اصلی باشگاه که پرونده دست او بود و علی زکی که قائم مقام باشگاه ریزه‌اسپور بود این موارد را امضا کردند. همچنین از باشگاه پرسپولیس، من و ذاکر امضا کردیم و این تفاهم نامه انجام شد. ما در حال حاضر از طریق فیفا پیگیر هستیم و ان‌شاءالله خدا کمک کند و فیفا کاسه داغ‌تر از آش نباشد و این موضوع در آستانه لیگ قهرمانان آسیا حل شود. با حسن نیت طرفین برای حل و فصل اختلافات، تنظیم شده و ملاک رفع کامل اختلافات است. پرسپولیس می‌تواند این توافق نامه را جهت رفع جرائم و محرومیت به CAS و فیفا ارائه کند و ریزه اسپور حق هیچ‌گونه اعتراض ندارد.

او درباره مبلغی که قرار بود بابت جریمه انتقال طارمی پرداخت شود گفت: دیگر قرار نیست این پول پرداخت شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در ادامه درباره بحث اسپانسر باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: ما ظرف امروز یا فردا این بحث را پیگیری می‌کنیم که الان در جلسه هیات مدیره هم مصوب شد تا در اسرع وقت وضعیت اسپانسر مشخص شود تا باشگاه از نظر مالی با مشکل روبه‌رو نشود. اگر این اتفاق رخ دهد دیگر شاهد تحصن نیستیم و انصافا حق این باشگاه نیست که با همه این موفقیت‌ها لنگ بزند. بازیکنان ما هم با رضایت کار می‌کنند و هواداران خوشحال هستند. وظیفه باشگاه است که حق الزحمه بازیکنان را به موقع پرداخت کند.

گرشاسبی درباره تمدید قرارداد برانکو هم گفت: صحبت‌ها و توافقات انجام شده است. یکسری بدهی‌های گذشته به برانکو و تیم فنی‌اش باقی مانده است. ما لیست آن را به برانکو دادیم تا اگر اعتراضی به این مبالغ داشتند به ما بگویند که دیروز به ما اعلام کردند. ان‌شاءالله بحث تمدید قرارداد برانکو فردا یا پس فردا نهایی می‌شود. فعلا ۹۰ درصد راه را رفته‌ایم.

او با بیان این که "برانکو لیست خروجی‌های پرسپولیس را آماده کرده است" ادامه داد: او برنامه‌هایش را هم به ما تحویل داده اما برای مذاکره با ریزه‌اسپور شش روز به ترکیه رفتیم. ما ماندیم تا امضاها را بگیریم و رویمان نمی‌شد دست خالی برگردیم. خدا را شکر این کار سخت را انجام دادیم. این‌جا است که منشور المپیک خودش را نشان می‌دهد و بزرگان کشورها به این قضیه آمدند تا مساله حل شود. خیلی از جنگ‌ها هم به خاطر شروع مسابقات ورزشی پایان یافت. جا دارد از هیات دولت،‌ وزارت ورزش و جوانان، آقای ظریف و ... تشکر کنم که نشان دادند ورزشی هستند. آن‌ها گفتند که می‌دانند با حل این مشکل، ۴۰ میلیون هوادار خوشحال می‌شوند.

سرپرست پرسپولیس درباره احتمال جدایی طارمی گفت: بحث تمدید قرارداد با طارمی انجام شده و او همراه است و خیلی برای باشگاه ناراحت است. او گفته که هر چه باشگاه بگوید انجام می‌دهد.

 

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =