بدون فهرست کاملی از آنچه قصد دارید بخرید، به فروشگاه نروید چرا که در اینصورت احتمالا نسبت به خرید اجناسی تحریک خواهید شد که نیاز خاصی به آن ها ندارید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گرانی مواد خوراکی یکی از کابوس های خانواده های قشر متوسط و پایین است چرا که این خانواده ها معمولا بخش بیشتری از بودجه ماهیانه خود را صرف مواد خوراکی می‏کنند و به همین خاطر نیز نسبت به تغییرات قیمت های این گروه از مواد حساس تر هستند. آنچه اکنون در بازار مواد خوراکی می‏گذرد نیز نشان از افزایش قیمت ها دارد. به همین خاطر شاید اکنون شاید بهره بردن از استراتژی هایی در مورد خرید مواد خوراکی بتواند به بودجه مصرف کننده و کنترل هزینه های آن یاری رساند. اما استراتژی هایی که در دوران گرانی مواد خوراکی به کار می‏آیند، کدامند؟

1- فهرست خرید.  بدون فهرست کاملی از آنچه قصد دارید بخرید، به فروشگاه نروید چرا که در اینصورت احتمالا نسبت به خرید اجناسی تحریک خواهید شد که نیاز خاصی به آن ها ندارید. به همین خاطر بهتر است پیش از ترک منزل، فهرستی خرید مواد خوراکی را تهیه کرده و هنگام خرید نیز آن را رعایت کنید.

2- بودجه. برای مبلغی که قصد دارید به خرید مواد خوراکی اختصاص دهید، سقفی را تعیین کنید. بدون تعیین سقف خرید، ممکن است در انتهای ماه متوجه شوید که بسیار بیشتر از آنچه باید خرج مواد خوراکی کرده اید. در بودجه خود برخی مواد خوراکی اصلی که حتما باید خریداری شوند را ذکر کنید و هزینه آن ها را تخمین بزنید و سپس برای مقدار باقی مانده از بودجه برنامه ریزی کنید. البته در صورت داشتن بودجه نیز شاید در اواسط ماه متوجه وجود برخی اشکالات در آن شوید و تغییراتی را در آن ایجاد کنید اما این روزها بدون برخورداری از برنامه مالی وارد بازار مواد خوراکی شدن مانند حضور در میدان نبرد بدون سپر است.

3- مفید بودن به جای خوش مزه بودن. هنگام خرید مواد خوراکی به ارزش غذایی آن ها نیز توجه کنید. البته این کار شاید کمی‏مشکل باشد اما نیازی به مشاوره با یک متخصص تغذیه هم نیست. کافی است برای مثال منابع غذایی پر پروتئین را شناسایی کرده و سپس با توجه به هر قیمت هر کدام، تصمیم بگیرید که کدامیک را به فهرست خرید خود اضافه کنید. نکته مهم اینست که حتی در دوران گرانی غذا نیز باید مواد غذایی مفید را در سبد خرید خانواده گنجانده شود. به همین خاطر شاید لازم باشد برای مدتی خوش مزه بودن را فدای مفید بودن کنید.

4-  اجتناب از خرید لوکس. کالاهای لوکس حتی در بازار مواد خوراکی نیز به چشم می‏خورند که البته اگر قصد کنترل هزینه خرید موارد غذایی را دارید، بهتر است برای مدتی از آن ها اجتناب کنید. محصولات خوش رنگ و لعاب که به نظر هیجان انگیز می‏آیند اما ارزش غذایی ناچیزی دارند را کنار بگذارید. برای مثال سس شیرین و تند تایلندی شاید واقعا خوش مزه باشد اما نه تنها زیادی گران است بلکه خوردن آن برای بدن، مفید هم نخواهد بود.
3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    40 0
    مهمترین نکته اینه که هیچگاه با شکم خالی به خرید نروید چون احتمال خرید مواد خوراکی بی ارزش خیلی زیاد میشه . حتمآ قل از اینکه به خرید بروید چیزی بخورید .
  • کارمند IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    علاوه بر همراه داشتن کارت بانکی ، پول نقد نیز به اندازه کافی همراه داشته باشید چون بعضا اینترنت قطعه ، دستگاه کارت خوان کار نمی دهد ، امکان ارتباط میسر نمی شود و ...