ایسنا نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهمترین مسایل برای هر کشوری را تغییر ذهنیت مسئولان و نخبگان آن جامعه دانست و افزود: تغییر ذهنیت، اصل اول توسعه و رشد است.


به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه کردستان، علی ربیعی شامگاه پنج شنبه(۶ شهریورماه) در ششمین جلسه شورای اداری استان در استانداری کردستان ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: شهید رجایی و باهنر دارای دو ویژگی مهم گذشت و فداکاری بودند که امروز دو اصل گمشده جامعه ماست.

وی با اشاره به اینکه این دو شهید بزرگوار از شیرینترین هستی خود یعنی جانشان گذشتند، افزود: شهید رجایی و باهنر دو الگوی مهم برای هر مدیری هستند و باید مدیران ما شیوه کارکردن را از آن‌ها یاد بگیرید.

ربیعی عنوان کرد: مدیران امروز ما باید دغدغه انجام کار و همچنین دغدغه مردم را داشته باشند و همواره خود را مورد بازخواست قرار دهند، که چه کاری برای مردم کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تا کشوری حس پیشرفت و شرم از عقب ماندگی نداشته باشد، رشد و پیشرفت نخواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهمترین مسایل برای هر کشوری را تغییر ذهنیت مسئولان و نخبگان آن جامعه دانست و افزود: تغییر ذهنیت اصل اول توسعه و رشد است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به سیاست‌های دولت تدبیر و امید اشاره و بیان کرد: در رابطه با مسائل فرهنگی اتفاقات بسیار مهمی در این دولت افتاد و لحاظ کردن منزلت و کرامت انسانی یکی از این کارهای مهم بود.

ربیعی یکی دیگر از مسائل مهم در دولت یازدهم را اخلاق محوری در سازمان‌ها و ادارات بیان کرد و ادامه داد: دولت مقوله احترام و اخلاق را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

وی تاکید کرد: باید اخلاق‌مداری در همه ادارات سرلوحه کار مسئولان و کارکنان باشد و همچنین در جامعه نیز به مقوله احترام و اخلاق اجتماعی اهمیت بیشتری داده شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت افزایش سرمایه‌های اجتماعی در کشور، ذکر کرد: مردم و نهادهای دولتی باید به یکدیگر اتکاء کنند و اعتماد بیشتری به هم داشته باشند.

وی یکی دیگر از سیاست‌های مهم دولت را توجه به اقوام عنوان کرد و افزود: دولت برای همه اقوام ایرانی احترام قائل است و به طور یکسان به همه آن‌ها می‌نگرد.

احترام به حقوق شهروندی از سیاست‌های دولت روحانی است

ربیعی همچنین احترام به حقوق شهروندی را نیز یکی از سیاست‌های دولت یازدهم برشمرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم نیز بر این مسئله همواره تأکید می‌کنند.

وی تحول در حوزه سیاست خارجی را نیز یکی دیگر از فعالیت‌های دولت تدبیر و امید اعلام و بیان کرد: تا چندی پیش اسلام هراسی و ایران هراسی به یک گفتمان در جامعه بین‌المللی تبدیل شده بود، اما در حال حاضر دیوار ایران‌هراسی فرو ریخته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز افکار عمومی ایران را کشوری بامنطق تلقی می‌کنند و دیوار بی اعتمادی که بین ایران و دیگر کشورها کشیده بودند، از میان برداشته شده است.

وی تصریح کرد: ما حقوق هسته‌ای خود را حفظ می‌کنیم و از تحریم‌ها هراسی نداریم و معتقدیم که با منطق صحبت کردن می‌توان مشکلات را حل کرد.

ربیعی با بیان اینکه امروز آمریکا به بی‌منطقی محکوم شده است، افزود: امروز بخشی از دارایی‌های ایران آزاد شده و ما مقوله برد- برد را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین امروز رژیم غاصب اسرائیل نیز با تلاش کشور ایران به عنوان یک رژیم کودک‌کش و بی منطق در دنیا شناخته شده و ناچار شده با مقاومت فلسطین سازش کند.

ایران نقطه اتکا و دموکراسی در منطقه است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین عنوان کرد: امروز ایران نقطه اتکا و دموکراسی در منطقه است.

وی ادامه داد: دولت روحانی به بعد سیاست‌های اجتماعی و رفاهی نیز بسیار اهمیت می‌دهد و به سیاست‌های رفاهی به عنوان یک سیاست جامع نگاه می‌کند.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بیش از ۵ میلیون نفر را در کشور بیمه کرده‌ایم و مطالعاتمان نشان می‌دهد که بیشتر این افراد از مناطق حاشیه‌نشین شهرها بوده‌اند.

وی حمایت غذایی را یکی دیگر از سیاست‌های دولت یازدهم برشمرد و اعلام کرد: بیش از ۷ میلیون و نیم نفر از سبد کالایی استفاده کردند و بنا داریم این رقم را به ده میلیون نفر افرایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ذکر کرد: نظام چند لایه تأمین اجتماعی و بیمه‌های اجتماعی را نیز روز به روز افزایش می‌دهیم.

مبارزه با فساد از سیاست‌های دولت یازدهم است

وی مبارزه با فساد را از دیگر سیاست‌های دولت روحانی عنوان و تصریح کرد: اصلاح ساختارهای فسادآمیز و برخورد با پدیده فساد به صورت جدی در این دولت دنبال می‌شود.

ربیعی بیان کرد: امروز مجموعه‌های اقتصادی وزراتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاتوق هیچ فرد سیاسی نیست و این یکی از دستاوردهای این دولت است.

وی با اشاره به اینکه موتور تولید در ایران حرکت خواهد کرد و فضای کسب و کار نیز بهبود خواهد یافت، عنوان کرد: ما در زمینه تورم موفق عمل کرده‌ایم و در صددیم تورم را به ۱۰ درصد برسانیم.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    سبد کالایی رو که دلوت وعده میده ......چرا به وعدش عمل نمیکنه؟حتمن باید یه خبرنگاری یه مردم خواهی بیاد بگه چرا وعده داده شده انجام نشد؟؟تو ایران نباید نشست کاریو که وظیفه فلان ارگانه انجام بشه....مردم باید سگ دو بزنن خودشون دست به کار بشن گیر بدن به اینو اون به التماس بیوفتن دست به ددامن بشن.....دولتی ها وظیفشونه کار مردمو رسیدگی کنند حتی اگه طرف سرا کارشو نگیرهچرا قوانینی برای شاکی شدن از دست یه مامور دولت صرف انجام ندادن وظایفش نیست؟باید زیر منگنه بذاریدشون تا کار کند....