قیمت جوجه یک روزه به آستانه دو هزار تومان و پانصد تومان در بازار رسید.

 به گزارش خبرآنلاین، رقابت جوجه های یک روزه با مرغ مادر در افزایش قیمت، این روزها، رشد بهای مرغ را در بازار رقم زده است به طوری که قیمت هر کیلو مرغ، هشت هزار تومان را پشت سر گذاشته است.

هر چند پیش بینی می شد بهای هر کیلو مرغ در تابستان امسال، به سنت هر ساله ، با افزایش دمای هوا و بالا رفتن میزات تلفات جوجه های یک روزه افزایش یابد اما رشد قیمت ها در شرایطی رخ داده است که بازار با کمبود عرضه مواجه نیست.

به گفته مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی تولید مرغ ۲۰۰ هزار تن مازاد بر مصرف است به این ترتیب مشخص می شود یکی از مهمترین عوامل رشد قیمت مرغ، به افزایش قابل توجه بهای جوجه یک روزه در بازار بر می گردد.

اولین عرضه جوجه یک روزه در بورس کالا با هدف کاهش قیمت جوجه یک روزه و تسهیل شرایط خرید و فروش جوجه ها در دستور کار قرار گرفت و هفته آینده نیز دومین عرضه جوجه یک روزه در راه است.

مدیر تولید یک شرکت فعال در صنعت طیور در این خصوص گفت: جوجه یک روزه در حال حاضر به قیمت 1800 تومان در بورس کالا عرضه می شود این در حالی است که قیمت جوجه های یک روزه در بازار به 2300 تا 2500 تومان رسیده است.

 وی معطوف شدن تقاضا برای خرید جوجه یک روزه به بورس کالا را عاملی برای مهار قیمت ها در آینده دانست و در پاسخ به این سئوال که لزوم واریز پول قبل از معامله تا چه حد امکان فعالیت در این بازار را ایجاد می کند؟ گفت: با توجه به اینکه عمده خریداران و مرغداران با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند کمی چالش برانگیز بوده که امیدواریم با بهبود این روند شاهد ورود گسترده فعالان صنف به بازار شفاف بورس کالا باشیم. 

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =