در شورای فنی استان طرح شد: تاکید بر حراست از منابع طبیعی و محیط زیست در بهره برداری از معادن یزد

دومین جلسه شورای فنی استان یزد به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد و دبیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد و باحضور اعضاء در محل سازمان مدیریت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این نشست با تاکید بر در نظر گرفتن منابع طبیعی و حفظ محیط زیست در بهره برداری از معادن، خواستار توجه بیشتر دستگاه های ذیربط در زمینه صدور مجوز فعالیت معادن شد.
سیدمحمدرضا سیدحسینی همچنین در این خصوص بر جبران خسارات وارده به جاده های روستایی بواسطه عبور کامیون های حمل مواد معدنی تاکید کرد.
سیدحسینی در بخش دیگری از سخنان خود، با تقدیر از عملکرد اداره کل استاندارد استان یزد در نظارت بر واحدهای تولید آجر و مصالح ساختمانی، خواستار تقویت نظارت بر واحدهای شن و ماسه و همچنین ایفای نقش موثر دستگاه های ذیربط نظیر نظام مهندسی ساختمان در این امر شد.

لزوم مشارکت مسئولان برای اجرایی کردن ظرفیت های قانونی
محمدرضا نبی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در قانون برای بهره گیری از عواید معادن برای توسعه منطقه ای و همچنین جلوگیری و جبران تخریب جاده های روستایی درنظر گرفته شده، بر اجماع نظر و مشارکت مسئولان استان بمنظور اجرایی کردن این ظرفیت ها تاکید کرد.

ارائه گزارش نماینده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان
معاون معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد در ادامه این جلسه، به ارائه گزارشی پیرامون وضعیت معادن و راهکارهای جلوگیری از تخریب جاده های روستایی استان پرداخت.
علی گل آقایی در اینباره گفت: در حال حاضر 452 معدن پروانه بهره برداری دارند که با سرمایه گذاری 9800 میلیارد ريالی در این بخش زمینه اشتغال مستقیم 10700 فراهم شده است. وی افزود که علاوه بر این میزان، اشتغال در صنایع معدنی به 33 هزار نفر رسیده است.
وی درخصوص پیش بینی اعتبار بمنظور مشارکت در هزینه های راهسازی و راهداری مورد استفاده معادن گفت: بر اساس تبصره 6 ماده 12 قانون معادن دولت مکلف است 15 درصد از حقوق دولتی وصولی را به اعتبارات استان اضافه نماید تا این اعتبار برای ایجاد زیرساخت و رفاه و توسعه شهرستان با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده، اختصاص یابد.
معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت که از سالجاری و بمنظور جلوگیری از تخریب جاده های روستایی، بهره برداران معادن موظف شده اند بر میزان تناژ کامیون های حمل مواد معدنی نظارت کنند.

ارائه گزارش اداره کل استاندارد درخصوص بازرسی ها در حوزه مصالح ساختمانی استان
مدیرکل استاندارد استان یزد در بخش دیگری از جلسه، نتایج بازرسی های بعمل آمده توسط این اداره کل درخصوص کیفیت مواد و مصالح ساختمانی تولیدی های استان را ارائه نمود.
محمدحسین ماجدی در اینباره گفت: در سال 1394، مجموعا 853 مورد بازرسی از واحدهای تولید کننده آجر رسی، کاشی و سرامیک، چینی بهداشتی، بتن، شن و ماسه، عایق رطوبتی، بلوک سقفی پلی استایرن و سیمان صورت گرفته است که 67 مورد به مراجع قضایی ارسال شده است.
وی افزود: از این 67 مورد، 33 مورد مربوط به آجر، 10 مورد سنگدانه، 3 مورد کاشی، 3 مورد موزاییک، 3 مورد تیرچه، 7 مورد فوم، 3 مورد قیر، 1 مورد چینی، 2 مورد برق و دو مورد مربوط به تولیدکنندگان لوله بوده است.
لزوم بروز کردن مصوبات و قوانین استاندارد از سال 81 تاکنون، نمونه برداری از مصالح و تولیدات ساختمانی در محل مصرف، لزوم استانداردسازی لوازم ورزشی بویژه در سالن های ورزشی و بدنسازی، ورود استاندارد به سازه ها و سوله های در حال ساخت ورزشی و بهره گیری از توان NGO ها از جمله پیشنهادهای اعضای شورای فنی در این خصوص بود.

اعلام میزان بدهی دستگاه های اجرایی
مسئول خزانه معین استان یزد نیز در این نشست به ارائه گزارشی پیرامون بدهی دستگاه های اجرایی پرداخت و گفت: مطالبات از 33 دستگاه اجرایی تا پایان سال 94، بالغ بر 61 میلیارد تومان است.
سعید نور ایمانی تصریح کرد: همه 82 دستگاه اجرایی استان موظف هستند تا پایان تیرماه مانده بدهی های خود را در سامانه مدیریت بدهی های دولت (سماد) اعلام کنند و بنظر بتوان تا شهریور ماه میزان کل مطالبات را اعلام کرد.
وی بیان داشت: دستگاه های دولتی می توانند از طریق اوراق خزانه اسلامی، در جهت پرداخت مطالبات اقدام نمایند.

در این نشست که 2 ساعت به طول انجامید، حسن دهلوی رئیس دبیرخانه شورای فنی استان تصمیمات 4 جلسه کمیته پیمان را ارائه و شورا در خصوص آن تصمیم گیری کرد. همچنین سرکار خانم شکوفه شرقی دبیر کمیته آموزش شورای فنی نیز دوره های آموزشی پیشنهادی سال 1395 را ارائه و در مورد آن تصمیم گیری شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =