مدیر عامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی ۱۵ پروژه آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، فیض اله پاسره در خطبه های نماز جمعه شهر چیتاب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، تصریح کرد: هفته دولت فرصتی برای بازگویی خدمات نظامی است که با وجود آمد و رفت دولت های متعدد همچنان به دنبال ایجاد شرایط ایده ال برای مردمش است.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دو سال اخیر با پیشنهاد دولت، تلاش و پیگری نمایندگان و موافقت رهبر گرانقدر انقلاب، مبالغ بسیار خوبی از محل صندوق توسعه ملی که مختص به سرمایه گذاری و اشتغال است برای توسعه و آبادانی روستاها و به ویژه در زمینه آبرسانی تخصیص داده شد.

پاسره گفت: از این اعتبارات حدود ۳۸۱ میلیارد ریال به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد که با پروژه هایی که تعریف کردیم و پیشرفت خوب و قابل قبول مجتمع ها و پروژه های آبرسانی در سطح استان تقریباً تمام این بودجه جذب و تزریق شد.

وی با اشاره به اینکه از ۱۶۷۶ روستای استان قریب به ۱۴۰۰ روستا دارای تاسیسات آب هستند، گفت: ۱۸ مجتمع آبرسانی و ۸ پروژه تک روستایی برای استان تعریف شد که قریب به ۴۷۱ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۰۷ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

پاسره افزود: از سویی همزمان با عملیات اجرایی و عمرانی، در زمینه سلامت آب اقداماتی در این چند سال تدارک دیده شد.

وی گفت: تجهیز مخزن های آب روستایی به روش نوین گند زدایی آب به روش الکترولیز نمک طعام، در راستای سلامت بهتر و همچنین خطرات کمتر عملیاتی شد و هم اکنون ۱۷ دستگاه الکترولیز نمک طعام در سطح استان نصب شده که بنا داریم این روش را برای کل استان و همه مخازن آب روستایی اجرا کنیم.

مدیرعامل آبفای روستایی استان گفت: از سویی مطالعه و تحقیق در خصوص سلامت آب، بررسی و ارزیابی مستمر سلامت و کیفیت آب همواره در دستور کار بوده و در این زمینه نیز یکی از بزرگترین آزمایشگاه های آب وفاضلاب دربین شرکت های آب وفاضلاب روستایی کشور را با پیسرفتی بالای ۹۰ درصد با بهترین و مدرن ترین تجهیزات آماده بهره برداری کردیم.

لارم به ذکر است اخیراً اقدام خرید ( gc.mass ) دستگاه جی سی مس نمودایم واین دستگاه قادر به سنجش الاینده های عالی و سموم است و یکی مدرنترین وسیله های مورد نیاز مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی است .

پاسره ادامه داد: اقتصاد مقاومتی و مبارزه جدی با فساد مبحث دیگری بود که با توجه به اهمیت و حساسیت آن و به ویژه تاکیدات رهبر انقلاب در شرکت دنبال کردیم و در این زمینه علاوه بر بررسی فعالیت ها و کاهش هزینه ها، برون سپاری خدمات، بستن گلوگاه های فساد با بهبود نظارت ها و محول شدن بسیاری از فرایندهای خرید تاسیسات آب خود به پیمانکاران، اجرای نظارت های مستمر، اصولی و استاندارد در اجرای پروژه ها، الزام به خرید کالا و تجهیزات با کیفیت بالای ساخت داخل و مواردی از این دست، انجام شد.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات روستائیان و گلایه مندی آنها قرائت کنتورها بود، در این زمینه برای اولین بار در استان قرائت سیستمی، صدور و پرداخت در لحظه با حساسیت بالا و خطای بسیار پایین را هم برای اطمینان روستائیان عزیز و هم برای کاهش هزینه های مردم و کاهش هزینه های دولت اجرا شد و هم اکنون حدود ۱۳۰ روستا تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

فیض اله پاسره در ادامه به لزوم صرفه جویی و اصلاح شبکه ها برای جلوگیری از هدر روی آب اشاره کرد و گفت: هدر روی آب در ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است، بخشی از این به مسئولان برمی گردد که باید با اصلاح شبکه و تنظیم فشار آب از هدر روی جلوگیری کنند و بخشی هم به مردم برمیگردد که باید با رعایت الگوی صحیح مصرف و عدم استفاده از آب شرب برای مصارف غیر آن کمک کنند.

مدیرعامل آبفای روستایی استان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما انشعابات غیر مجاز است، هم صدمه به تاسیسات آبی مردم وارد می شود و هم هدر روی آب، در این خصوص در سال ۹۵ قریب به ۳۵۸۴ انشعاب غیر مجاز شناسایی و برخورد شد و در این چند ماهه نیز بیش از ۱۷۰۰ مورد شناسایی این دست انشعابات را داشتیم.

پاسره در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون حدود ۵۹ هزار مشترک آب روستایی در استان داریم که با تمام توان و با وجود همه کمبودها، تلاش در آبرسانی سالم و پایدار به آنها خواهیم داشت و از طرفی سایر روستا ها نیز که به نوعی و به هر ترتیب تحت پوشش نیستند را نیز رصد میکنیم و به آن عزیزان نیز هر موقع که درخواست کنند خدمات رسانی خواهیم داشت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =