ایسنا نوشت: نماینده آمریکا در کنفرانس خلع سلاح تاکید کرد، واشنگتن می‌خواهد تمامی گزینه‌ها درخصوص کره شمالی بر روی میز باشد اما تا آنجا که می‌تواند از تمامی کانال‌های دیپلماتیک استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، رابرت وود، نمایند آمریکا در کنفرانس خلع سلاح طی کنفرانسی خبری در مقر سازمان ملل در ژنو گفت: آمریکا معتقد است تحریم‌های کنونی اعمال شده بر کره شمالی به اندازه کافی فرصت نداشته‌اند تا به صورت کامل اعمال شوند و باید به آنها فرصتی داده شود.

وی افزود: در حقیقت تحریم‌ها این فرصت را نداشته‌اند تا به اندازه‌ای که ما می‌خواهیم کره شمالی را تحت فشار بگذارند و این به خاطر آن است که این تحریم‌ها به صورت کامل اجرا نشده‌اند.

این دیپلمات در ادامه گفت: کره شمالی جامعه بین‌الملل را به یک وضعیت بسیار خطرناک کشانده است. آنها تهدید بزرگی برای صلح و امنیت بین‌المللی هستند و ما امیدواریم که آنها مسیر متفاوتی را انتخاب کنند.

رابرت وود اذعان کرد: آمریکا قصد ندارد بخشی از معاهده ممنوعیت تسلیحات اتمی یا معاهده ممنوعیت اتمی باشد که قرار است در چند روز آتی در مجمع عمومی سازمان ملل امضا شود و از ناکامی این معاهده برای ارائه راه حلی درخصوص تهدید بزرگ برنامه‌های اتمی کره شمالی به شدت نگران شده است.

این دیپلمات گفت: این معاهده ممنوعیت مغایر با معاهده کنونی منع گسترش تسلیحات اتمی است که از سوی بسیاری از کشورها مورد حمایت قرار گرفته است. معاهده ممنوعیت جو امنیت جهانی را نادیده گرفته و به پیشبرد خلع تسلیحات اتمی کمکی نخواهد کرد بلکه ممکن است مانعی برای آن باشد.

رابرت وود در ادامه گفت: این معاهده جهان را به مکانی امن‌تر تبدیل نخواهد کرد و به کاهش تسلیحات اتمی منجر نخواهد شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =