مهلت شرکت در سومین دوره جایزه داستان تهران با محوریت خلق داستان‌هایی درباره این شهر، پایان شهریور به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهلت شرکت در سومین دوره جایزه‌ داستان تهران که با هدف ایجاد زمینه‌ای برای ثبت تصاویر داستانی از پایتخت ایران و تلاشی در جهت خلق داستان‌های شهری با محوریت شهر تهران برگزار می‌شود، 31 شهریور به پایان می‌رسد.

جایزه داستان تهران که بعد از دو دوره برگزاری به دلیل ارتقای سطح کیفی داستان، دوسالانه شد، از سوی مجله‌ داستان همشهری برگزار می‌شود که پس از برگزاری دو دوره پیاپی در سال‌های 93 و 94، در سومین دوره با محوریت تهران از خرداد برنامه‌ریزی و علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره می‌توانند آثار خود را تا ساعت 24 روز جمعه 31 شهریور 1396به آدرس ایمیل dastanetehran@dastanmag.com ارسال کنند.

به نفرات برگزیده اول تا سوم  به ترتیب 70 میلیون، 50 میلیون و 30 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد و پنج اثر برتر نیز در روز اختتامیه مبلغ 10 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

در داستان‌های ارسالی، شهر تهران باید نقشی محوری داشته باشند. به این معنا که داستان با مولفه‌هایی نظیر ویژگی‌های جغرافیایی و اقلیمی (کوه‌های شمال تهران، ییلاق‌های اطراف تهران و...)، ادوار و وقایع تاریخی شهر تهران (قیام مشروطیت، کودتای 28مرداد، پیروزی انقلاب اسلامی و ...)، اماکن تاریخی شهر تهران (شمس‌العماره، لاله‌زار، موزه‌ آبگینه و...)، رویدادهای فرهنگی هنری، ورزشی و... (جشنواره‌ها، شهرآوردها و...)، نمادهای شهری و اماکن منحصر به فرد شهر تهران (میدان آزادی، برج میلاد، استادیوم آزادی، بازار تهران و...)، اماکن متبرکه و زیارتگاه‌های تهران (امامزاده‌ها، مساجد تاریخی، قطعه شهدا و...)، سیستم حمل و نقل (مترو، پایانه‌های شهری، فرودگاه مهرآباد و...)، چهره معماری شهر (برج‌ها، اتوبان‌ها، بوستان‌های شهری و...) و سبک زندگی شهروندان تهرانی (مشاغل، دغدغه‌ها، شیوه‌های وقت‌گذرانی، تفریحات و...) گره خورده باشد که در مکان‌های دیگری جز این شهر قابل تصور نباشد.

علاوه بر این داستان‌های ارسالی نباید قبلا در هیچ کتاب، مجله و رسانه مکتوب یا فضای مجازی منتشر شده باشند. از آنجایی که داستان‌های برگزیده در ماهنامه داستان منتشر خواهند شد، آثار ارسالی باید با چهارچوب‌ها و اصول محتوایی گروه مجلات همشهری همخوانی داشته باشند.

مهلت شرکت در سومین دوره جایزه داستان تهران ۳۱ شهریورماه به اتمام رسیده و تمدید نخواهد شد.

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =