بیانیه جدید دیده‌بان حقوق بشر؛ میانمار را تحریم کنید

دیده بان حقوق بشر می‌گوید نیروهای امنیتی میانمار واکنش های بین المللی را در محکومیت خشونت ها و اخراج جمعی آوارگان نادیده می گیرند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دیده بان حقوق بشر در واکنش به اقدامات سرکوبگرانه دولت میانمار ضد مسلمانان روهینگیا و پاکسازی قومی که موجب فرار بیش از 410 هزار مسلمان از این کشور به بنگلادش شده است ، اعمال تحریم های هدفمند و نیز تحریم های تسلیحاتی را علیه ارتش میانمار خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از یانگون، دیده بان حقوق بشر اعلام کرد نیروهای امنیتی میانمار واکنش های بین المللی را در محکومیت خشونت ها و اخراج جمعی آوارگان نادیده می گیرند و زمان آن فرا رسیده است تا تدابیر به مراتب شدیدتری اتخاذ شود تا ژنرال های میانماری نتوانند آن را نادیده بگیرند.

در بیانیه دیده بان حقوق بشر در این خصوص همچنین آمده است : « شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای مربوط باید تحریم های هدفمند و تحریم تسلیحاتی بر ارتش میانمار اعمال کنند تا آنها به فعالیت پاکسازی قومی در منطقه پایان دهند. »‌

دیده بان حقوق بشر همچنین خواسته است تا دولتهای مربوط برای آن دسته از مقامات امنیتی میانمار که در موارد جدی نقض حقوق بشر دست داشته اند ، ممنوعیت های مسافرتی اعمال و اموال و دارایی های آنان را مسدود کنند.

همچنین تحریم های تسلیحاتی موجود باید گسترش یابد و فروش همه انواع تسلیحات نظامی و اهدای کمکها و همکاریهای نظامی متوقف و معاملات مالی با شرکتهای تحت مالکیت نظامیان میانمار ممنوع شود.

پاتریک مورفی معاون وزیر امور خارجه آمریکا قرار است این هفته به میانمار سفر کند. وی از شهر سیتوه Sittwe مرکز ایالت راخین دیدن و با مقامات محلی و نمایندگان جوامع مختلف از جمله روهینگیایی ها گفتگو خواهد کرد.

ناظران حقوق بشر و آوارگان فراری می گویند نیروهای امنیتی میانمار و بودایی های راخین خشونتها علیه مسلمانان روهینگیا را تشدید کرده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    3 0
    كشور هاي غربي كه درگير كره شمالي هستند . كشورهاي مسلملن هم كه يا زير نفوذ آمريكا هستند كه هيچ يا هم زير نفوذ روسيه و چين هستند و ننتق نميتونند بكشند