ایرنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا در نخستین حضور رسمی خود در سازمان ملل متحد این نهاد را به دیوانسالاری و سوء مدیریت متهم کرد و گفت که این سازمان تا کنون هیچگاه از همه توانمندی های خود بهره کامل نبرده است.

«دونالد ترامپ» در نشست اصلاحات ساختار سازمان ملل افزود، گرچه در سال های اخیر بودجه و کارکنان سازمان ملل افزایش شدیدی پیدا کرده، اما این 'سرمایه گذاری ها' نتیجه ای در بر نداشته است.

ترامپ که در گذشته بارها این نهاد بین المللی را بدلیل عدم حمایت کامل از خواسته ها و سیاست های کشورش مورد انتقاد قرار داده و به کاهش و یا قطع کمک های مالی تهدید کرده بود در این نشست آن را به دیوانسالاری و سوء مدیریت متهم کرد.

وی که در شعارهای انتخاباتی خود همیشه شعار 'بیایید دوباره به آمریکا عظیمت ببخشیم' را سر می داد در باره سازمان ملل بخصوص تاکید کرد که در استفاده از این شعار در مورد این نهاد بین المللی نباید کلمه 'دوباره' را بکار برد چرا که این نهاد هیچگاه عظمتی نداشته است.

وی کشورهای عضو پیمان ناتو را به یافتن راه هایی برای تغییر ساختاری و عملکردی سازمان ملل فراخواند و از آن ها خواست تا راه و رسم گذشته این نهاد را که عقیم و بی اثر بوده رها کنند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =