آمازون دلیل اصلی ورشکستگی اسباب‌بازی فروشی تویزآرآس؟

خبر ورشکستگی اسباب بازی فروشی تویزآرآس/Toys "R" Us در آمریکا به حدی غمگین بود که همگان آن را به گردن بزرگترین آنلاین فروش دنیا یعنی آمازون دانستند.

 

به گزارش خبرآنلاین، خرده فروشی که از سال 1948 فعالیت کرده (چارلز لازاروس بنیانگذار) و با 70 هزار کارمند و کارگر درآمدی معادل 13.5 میلیارد دلار داشته، حالا باید 400 میلیون دلار قرض کرده تا دست به بازسازی خود بزند و این در حالی است که آمازون خبر فروش 4 میلیارد دلاری اسباب بازی‌های خود را روی سایت آنلاین با بوق و کرنا اعلام کرد.

ظاهرا اعلام ورشکستگی فقط در امریکا رسمیت یافته و 1600 فروشگاه این کمپانی در سایر نقاط جهان همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

5 سالی بود که تویزآرآس دچار ضرر و زیان می شد اما درآمد آمازون در سال 2016 با 24 درصد رشد در مقایسه با 2015 در بخش اسباب بازی به رقم بی سابقه 4 میلیارد دلار رسید.

سال 2005 بود که سه کمپانی «بین کپیتال»، KKR & Co و «ورنادو ری یلتی تراست» تویزآرآس را 7.5 میلیارد دلار خریدند و پس از کاهش فروش سعی کردند با ایجاد قیمت‌های رقابتی بازار را از دست ندهند.

این کمپانی با هزینه کرد 100 میلیون دلار سعی کرد به صورت آنلاین نیز اسباب بازی بفروشد اما پشت سر رقبایی مانند تارگت، وال‌مارت و البته آمازون جای گرفت و نتوانست موفق شود.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =