ترافیک ملاقات‌‌ها و جلسات ظریف در نیویورک/ عکس

وزیر امور خارجه در ادامه دیدارها و حضور در مجامع و نشست های حاشیه ای مجمع عمومی سازمان ملل، در نوبت صبح و بعد از ظهر با وزیر خارجه کانادا، استرالیا و چین، دانمارک، نامیبیا و هلند دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیدارهای نوبت بعد از ظهر رئیس دیپلماسی ایران با گفت و گو با کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا آغاز شد و پس از آن جولی بیشاب وزیر خارجه استرالیا را به حضور پذیرفت.

وزیر خارجه کشورمان سپس به مجمع گفت و گوی همکاری های آسیا رفت تا ریاست سالانه آن را برعهده بگیرد. این نشست با حضور وزرا و مقامات ارشد 34 کشور عضو برگزار شد. براساس تصمیم این نشست، جمهوری اسلامی ایران در پائیز سال 1397 میزبان سران کشورهای مجمع گفت و گوی همکاری های آسیایی در تهران خواهد بود. 

جمهوری اسلامی ایران در این مجمع، مسئولیت پیشرو همکاری های فرهنگی و جهانگردی را برعهده دارد و برای دوره ریاست خود به ویژه در حوزه فرهنگی و جهانگردی برنامه های مختلفی را در دستور کار قرار داده است.

ظریف پس از آن به اجلاس سطح بالا درباره سوریه رفت که ریاست آن را فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عهده داشت.

وزیر امور خارجه در این نشست، تنها راه حل بحران سوریه را یک راه حل سیاسی در راستای مندرجات قطعنامه 2254 شورای امنیت دانست و گفت : همه ما باید با عزمی راسخ، این حقیقت را باور کنیم.  ظریف ادامه داد: ما همچنان مصرانه خواهان برقراری آتش بس و مبارزه جمعی با تروریسم هستیم و معتقدیم که پیشرفت های زیادی در این راستا کرده ایم.

وی تاکید کرد: در کنار همه این تلاش ها، یکی از وظائف خطیر دیگری که به عهده جامعه جهانی است، تقویت امید به صلح در میان مردم سوریه و بارو به آینده خواهد بود.

رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پس از این جلسه به دیدار وانگ یی وزیر خارجه چین رفت و درباره موضوعات مختلف منطقه ای، دو جانبه و برجام گفت و گو کردند. 

ظریف در این دیدار از مواضع چین در کمیسیون مشترک برجام قدردانی کرد.

در فاصله عبور از راهرو تا رسیدن به محل ملاقات وزیر خارجه چین، فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به طور اتفاقی با یکدیگر مواجه شدند و در حالی که هیات های دو طرف، حلقه ای فاصله دار، اطراف آن ها ایجاد کرده بودند، دقایقی با یکدیگر به گفت و گو پرداختند.

ظریف در نوبت صبح پنج شنبه هم ابتدا با شورای سردبیری نیویورک تایمز دیدار و گفت و کرد و سپس با معاون نخست وزیر و وزیر خارجه نامیبیا، وزیران خارجه هلند، اسلوونی و دانمارک و همچنین کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل درباره موضوعات مهم منطقه ای، اقتصادی و سیاسی تبادل نظر کرد.

رایزنی وزرای خارجه الجزایر، بلاروس و نروژ با دکتر ظریف در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد - نیویورک

وزرای خارجه ایران و اردن در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد رایزنی کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =