«خبرجنوب» نوشت: باید بدون تعارف گفت که در سیستم اداری ما شرایط به گونه ای نیست که ارباب رجوع راضی باشد.

اين مطلب را معاون سياسي امنيتي استاندار فارس در نشست شوراي امر به معروف و نهي از منكر دستگاه هاي اجرايي استان بيان كرد.
هادي پژوهش جهرمي گفت: عدم توجه به حقوق مردم در دستگاههاي مختلف، سيستم اداري ما را رنج مي دهد و اين مجموعه، سيستم رواني نيست و خروجي حضور و فعاليت ها منجر به توليد كار و به تعبيري توليد ارزش نمي شود.
وي افزود: در برخي دستگاه ها و سازمان ها، بعضي فسادها خود را نشان مي دهد و خيلي از ما نيز معترف هستيم كه در فلان اداره، دستگاه يا سازمان اگر چنين نكنيم چنان نمي شود و كارمان پيش نمي رود.
پژوهش ادامه داد: بايد چه اتفاقي رخ دهد و چه كاري انجام شود تا شرايط تغيير كند؟ هرچند كه اين تغييرات شايد اساسي، اصولي و به تعبيري زيربنايي نباشد البته اين كه خود را ناديده بگيريم و دچار عدم باور نسبت به خودمان و احساس حقارت در وجودمان شويم هم درست نيست.
وي بر لزوم رعايت حقوق انسان ها تاكيد كرد و با ذكر نمونههايي از ارزش گذاري بر حقوق مردم در كشورهاي اروپايي گفت: ضروري است در جامعه خود تغييراتي به وجود آوريم و لازم است اين مسايل از جايي شروع شود.
معاون سياسي امنيتي استانداري فارس ريختن زباله در معابر عمومي را منكر دانست و با اشاره به ريختن ليوان هاي يك بار مصرف در خيابان ها در جريان توزيع شربت در ايام محرم و ايجاد ترافيك خودروها در همين زمينه گفت: مگر پاكبان هاي شهرداري چه گناهي كرده اند كه بايد براي جمع آوري ليوان هاي شربت زحمات زيادي را متحمل شوند؟!
وي در ادامه خطاب به دبيران شوراي امر به معروف و نهي از منكر دستگاه هاي اجرايي فارس گفت: شما ملوك سيستم اداري خود هستيد و لازم است براي ايجاد تغييرات فعاليت خود را از جايي شروع كنيد و اين مساله را باور داشته باشيد همچنان كه ابا عبد ا... الحسين (ع) راهي را كه در پيش گرفته بود با آگاهي از مصائب و سختي هايش باور داشت.
پژوهش با اشاره به فساد در سيستم اداري اظهار داشت: خداي نكرده اگر در برخي جاها فساد اداري وجود دارد و گرفتار رشوه، ارتشا يا باند بازي و پارتي بازي هستند وظيفه شماست كه اين مسائل را مورد رسيدگي قرار دهيد و اين رسيدگي ها به گونه اي باشد كه موجب تغيير فرهنگ و اصلاح جامعه شود. ما درصدد به چالش كشيدن سيستم و نظام نيستيم ولي بايد باور داشت كه امر به معروف و نهي از منكر شدني است.
معاون سياسي امنيتي استاندار فارس در بخش ديگري از سخنان خود با يادآوري توطئه هاي دشمن در خصوص دستاويز قرار دادن برخي از مسايل از جمله مساله كوروش گفت: ما مخالف كوروش نيستيم و او را به عنوان يك چهره ملي قبول داريم اما چرا بايد رضا پهلوي بخواهد او را مصادره كند و چرا نبايد ما خود از فرصت استفاده كنيم و همان كاري را كه در مورد حافظ و سعدي كرديم و روز بزرگداشت اين دو شاعر بزرگ را برگزار نموده ايم براي كوروش انجام ندهيم! به اين ترتيب كسي نمي تواند شعر حافظ و سعدي را عليه ما بخواند. استفاده از اين اسامي عليه مردم به هيچ وجه پذيرفتني نيست.
در ادامه اين نشست حجت الاسلام مهرابي، رئيس سازمان تبليغات اسلامي فارس نيز طي سخناني گفت: اگر فكر معروف شد، فعل هم معروف مي شود. نمي شود كه دانش و انديشه در حوزه منكر باشد و انتظار داشته باشيم كار مسجدي و ديني انجام دهيم.
وي افزود: اگر نگاه، نگاه منكر شد تبعيض و فساد و تضييع بيت المال، خوشايند و ناهنجاري ارزش مي شود و برعكس آن اگر نگاه، نگاهي معروف شد اينجاست كه صدق، راستگويي معنا پيدا مي كند و حجاب و عفاف يك ارزش ديني تلقي مي شود. بنابراين اولين گامي كه بايد در حوزه احيای ارزش هاي ديني از جمله امر به معروف و نهي از منكر برداشته شود اين است كه بايد نگاه ها تغيير پيدا كند. دو نگاه نيز بيشتر وجود ندارد، يك نگاه و نگرش فرهنگساز معروف و يك نگاه منكر است.
در جريان اين نشست حجت الاسلام مهرابي به عنوان معاون فرهنگي ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان فارس معرفي و حكم وي توسط سليمان مهدوي دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر فارس به او ارايه گرديد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =