۰ نفر
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
ساخت سریال ۲۰۰ قسمتی تکذیب شد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده تلویزیون در خصوص روند تولید دو سریال «عقیق» و «نوار زرد» توضیح داد.

محمدرضا شفیعی، یکی از تهیه‌کنندگان تلویزیون است که این روزها سریال «عقیق» و «نوار زرد» را روی آنتن تلویزیون دارد. او درباره پروژه‌های جدیدش در تلویزیون توضیحاتی داده و همچنین ساخت یک سریال 200 قسمتی را تکذیب کرده است.

روند تولید«عقیق» و «نوارزرد» چگونه بوده است؟

سابقه طرح ایده «عقیق» به هفت سال قبل بازمی‌گردد. دوبار تاکنون خیز تولید این سریال برداشته شده که هربار به‌علتی نشده بود. سریال «نوار زرد» حدود یک‌سال‌ونیم در پروسه تحقیق باقی ماند. تیمی چند‌نفره یک‌سال‌ونیم پرونده‌های آگاهی را بررسی کردند که ببینند آیا ساخت این مجموعه شدنی است یا خیر. اما این مسائل برای برخی مهم نیست و صرفا زمانی که بازیگران به پروژه اضافه می‌شوند و قضیه کمی ژورنالیستی می‌شود را می‌بینند. وقتی اخبار و عکس‌های این پروژه‌ها به‌طور همزمان منتشر می‌شوند دوستان فکر می‌کنند تولید این‌ها همزمان بوده است.

آیا خبر تولید سریال 200قسمتی درست است؟

اخیرا سایتی خبری منتشر کرد مبنی بر تولید سریالی 200 قسمتی توسط محمدرضا شفیعی؛ درصورتی‌که این تنها تخیل آن فرد است. بله ممکن است من که سریال‌های 60 و 110قسمتی ساخته‌ام به تولید مجموعه‌ای 200 قسمتی هم فکر کنم ولی این فقط یک ایده است. داشتن یک ایده که به‌معنای ساخت یک سریال نیست. نوشتن، تصویب و تولید یک سریال پروسه‌ای طولانی‌مدت است. نهایتا تصویربرداری دو پروژه ممکن است همزمان شود اما هیچ‌وقت بیشتر از این نمی‌شود. ممکن است یک نویسنده شش ایده داشته باشد ولی این به معنای نوشتن همه آن‌ها نیست؛ صرفا ممکن است یک یا دو مورد آن‌ها به سرانجام برسد. البته دوستانی که این مسائل را مطرح می‌کنند، شیوه را به‌خوبی می‌دانند ولی این اخبار بیشتر شبیه شیطنت رسانه‌ای است.

«سر دلبران» چطور شکل گرفت؟

«سردلبران» هم که هم‌چنان مشغولیم، پروسه تصویربرداری آن در حال اتمام است. این سریال فقط یک ایده بود که بیاییم درباره مسجد یک سریال تولید کنیم. مسجد یک پایگاه مهم اسلامی است که در سال‌های اخیر از رونق اجتماعی و سیاسی‌ آن کاسته شده است. همین ایده یک‌خطی تبدیل به داستان این سریال شد. همکاران سازمان اوج هم طرفدار کار و ایده خوب هستند.

آیا «کیمیا» موفق بود؟

بسیار سریال موفقی بود. بعضا مقایسه‌های مع‌الفارق است. مثلا «کیمیا» با یک پروژه الف‌ ویژه مقایسه می‌شود درصورتی‌که ربطی به هم ندارند. «کیمیا» حدود پنج‌هزار دقیقه است که در 24 ماه و با بودجه‌ای اندک ساخته شده است. این‌ها مسائلی مهم هستند. من از کیفیت «کیمیا» کاملا دفاع می‌کنم ولی به هرحال قابل مقایسه با یک سریال الف‌ویژه که چندین سال برای آن زمان گذاشته شده، نیست. سریال «کیمیا» به‌لحاظ هزینه و تاثیرگذاری‌اش واقعا سریال بی‌نظیری است. در زمانی که سریال‌های سیما کم‌بیننده بودند ناگهان این مجموعه بالای 70درصد مخاطب پیدا می‌کند. آن هم داستانی که عشقی و کافی‌شاپی نیست؛ یک قصه انقلابی، جنگی و غنی را دنبال می‌کند.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    7 0
    معاون سیما میگه تلویزیون بالای 80 ، 90 درصد بیننده داره اون وقت این آقا میگه فیلم ما که ترکونده 70 درصد بیننده داشته لطفا قبلا با هم هماهنگ کنید. مرسی