ایرنا نوشت: 'حسین جابری انصاری' معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: در ماه های گذشته تلاش های چندساله جمهوری اسلامی ایران، سوریه و دیگر متحدان در رویارویی با تروریسم به ثمر نشسته است.

جابری انصاری روز چهارشنبه پس از دیدار با وزیر خارجه سوریه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ما موفقیت های مورد توجهی در مبارزه با تروریسم داشتیم و این روند باید تکمیل شود.

وی اضافه کرد: در سطح سیاسی و ابتکار عمل های سیاسی نیز پیشرفت ها و موفقیت های خوبی داشته ایم که باید مجموعه این تحولات مثبت تکمیل و تثبیت شود.

جابری انصاری اظهارداشت: روز گذشته در روسیه بودم و دیدارهایی با برخی مقامات این کشور انجام دادیم و این دیدار منطقه ای در ایستگاه های بعدی تکمیل خواهد شد.

وی گفت: هدف از دیدار از دمشق، هماهنگی درباره آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه و منطقه، تحرکات آینده و ضرورت هماهنگی بیشتر درباره اقدامات آینده است.

جابری انصاری افزود: گفت و گوهای امروز با مسئولان سوری بویژه بشار اسد رئیس جمهوری و ولید المعلم وزیر خارجه این کشور درباره این موضوعات و هماهنگی های بیشتر بود.

معاون وزیر خارجه سوریه نیز گفت: نمی توانیم بپذیریم که آنچه را که دیگران در میدان از دست داده اند از طریق سیاسی پس به دست آورند.

فیصل المقداد اضافه کرد: این دیدار و نشست ها نیز درهمین زمینه است تا علاوه بر هماهنگی در زمینه نظامی در زمینه و مواضع سیاسی دو کشور نیز هماهنگی ها بیشتر شود.

وی افزود: درآینده نیز نشست ها و هماهنگی های بیشتری در زمینه سیاسی خواهیم داشت.

المقداد اظهار داشت: امروز در دیدار جابری انصاری با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه، گفت و گوهای خوبی درباره هماهنگی میان دو کشور و هماهنگی با کشور روسیه انجام شد تا بتوانیم این طرف های سه گانه که با تروریست ها مبارزه می کنند و هزینه های سنگینی در این جنگ متحمل شده اند در میدان سیاسی نیز پیروز شوند.

حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه در سفری کوتاه به سوریه با بشار اسد رئیس جمهوری و ولید المعلم وزیر خارجه و برخی دیگر از مسئولان این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =