ایرنا نوشت: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد کل مصدومان زلزله کرمانشاه که تحت درمان قرار گرفتند به 10هزار و 179 نفر رسید و از این تعداد 878 نفر هنوز در بیمارستان بستری هستند.

قاسم جان بابایی افزود: از مجموع مصدومان زلزله یکشنبه شب کرمانشاه تاکنون 9 هزار و 301 نفر پس از دریافت خدمات درمان سرپایی یا بستری در بیمارستان، مرخص شده اند.

وی ادامه داد: 410 نفر از مصدومان زلزله غرب کشور به بیمارستان های تهران، کرج و همدان منتقل شدند و علاوه بر دریافت خدمات تخصصی رایگان در بیمارستان، همراهان آنان نیز در همراه سراها یا هتل ها به صورت رایگان اسکان داده شدند. از این تعداد 62 نفر تاکنون از بیمارستان مرخص شده و به شهرهای خود بازگشته اند و 348 نفر هنوز در بیمارستان های این سه شهر بستری هستند.
معاون درمان وزیر بهداشت که امروز نیز برای عیادت مصدومان زلزله به بیمارستان های امام خمینی(ره) و فیروزگر تهران رفته است؛ به خبرنگار ایرنا گفت: تا امروز یکهزار و 505 عمل جراحی برای نجات مصدومان زلزله کرمانشاه انجام شده است که یکهزار و 325 مورد از این جراحی ها با اعزام پزشکان جراح و پرستاران در کرمانشاه انجام شده است و 180 عمل جراحی نیز در بیمارستان های تهران، کرج و همدان برای این مصدومان انجام شده است.
وی ادامه داد: بیشترین آسیب مصدومان این حادثه شکستگی اندام اعم از سر و دست و پا یا ستون فقرات بوده است و حضور پزشکان متخصص، جراحان و پرستاران اعزام شده در بیمارستان های استان کرمانشاه برای درمان این مصدومان ادامه دارد.
جان بابایی گفت: علاوه بر تیم های پزشکی، 40 تیم روانشناسی نیز در تهران، کرج و همدان و کرمانشاه در بیمارستان ها و نیز در مناطق زلزله زده و در بین زلزله زدگان برای ارائه خدمات سلامت روان و حمایت های مورد نیاز آسیب دیدگان زلزله فعال هستند.
به گزارش ایرنا زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه رخ داد.این زلزله به هفت شهرستان و هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرد.
در این حادثه بیش از همه شهرها و روستاهای سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، دالاهو و اسلام آباد غرب آسیب دید، منطقه ای که حدود 200 هزار نفر جمعیت دارد.
در این زلزله تا کنون 436 تن کشته و 9388 نفر مصدوم شدند و 12 هزار واحد مسکونی به کلی تخریب شده و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الیزابت A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    0 0
    عرز تسلیت به همه ی مدمان زلزله زده