۰ نفر
۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
تاریخ برگزاری کن ۲۰۱۸ تغییر کرد

مهر نوشت: جشنواره فیلم کن اعلام کرد در سال ۲۰۱۸ در تاریخی متفاوت با همیشه شروع به کار می‌کند تا روحی تازه به این فستیوال ببخشد.

بنابر اعلام اسکرین دیلی، جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۱۸ یک روز زودتر از همیشه شروع به کار می‌کند.

هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن سه‌شنبه ۸ ماه می شروع به کار می‌کند و جشنواره با حفظ طول معمول خود، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز را شنبه ۱۹ می برگزار می‌کند.

پی‌یر لسکور رییس جشنواره گفت امیدوار است این جابه‌جایی بتواند به توازن مجدد جشنواره کمک کند و انرژی بیشتری به آن ببخشد.

وی گفت: «با برگزاری هفتادمین سالگرد این جشنواره در سال ۲۰۱۷، دوره جدیدی در تاریخ این جشنواره شروع شده است. ما علاقه داریم تا مقررات خودمان را تجدید کنیم و در عین حال همچنان به طرح سوال درباره سینمای عصر خودمان بپردازیم.»

مدیر جشنواره افزود: «علاوه بر این شروع جشنواره در روز سه‌شنبه به ما اجازه می‌دهد تا یک جشن عصرانه پیش از شروع آخر هفته، داشته باشیم و مروری بر سینمای فرانسه انجام دهیم. در نهایت، اعلام اسامی برندگان یک روز جلوتر، و در عصر شنبه، اعتبار آن را بیشتر می‌کند و در همان زمان فیلم اختتامیه بهتر دیده می‌شود.»

کن ۲۰۱۸ در عین حال گرامیداشت ۵۰ سالگی ناآرامی مدنی می ۱۹۶۸ فرانسه خواهد بود که موجب شد شماری از کارگردان‌ها به دانشجویان و کارمندان جشنواره در اعتراض‌ها ملحق شوند. این جنبش را ژان لوک گدار و فرانسوا تروفو رهبری کردند و به خلق بخش ۲ هفته کارگردان‌ها از سال پس از آن منجر شد.

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =