عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تلاش نمایندگان خانه ملت برای ارائه مشوق های جدید صادراتی برای صادرکنندگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛سید کاظم دلخوش غروب چهارشنبه در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از واحدهای تولیدی و صادراتی نمونه منطقه آزاد انزلی درجمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان قانونگزار می تواند در رابطه با افزایش مشوق های صادراتی برای صادرکنندگان گام بردارد.

وی افزود: صادرکنندگان، در بخش هایی از عوارض و مالیات معاف هستند اما به دنبال ارائه مشوق های جدید در جهت افزایش انگیزه و کمک به صادرات کشور هستیم.
دلخوش با اشاره به نظر موافق رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش مشوق های صادراتی برای تولید کنندگان و صادرکنندگان کالاها و خدمات در جهت پیشبرد تولید در کشور تصریح کرد: اقتصاد کشور زمانی پویا می شود که بخش خصوصی ، دولت و مجلس برای صادرات، اهمیت و توجه ویژه ای قائل شوند و در صورت اعلام آمادگی بخش خصوصی برای ارائه پیشنهاد در راستای اصلاح قوانین، مجلس نیز آمادگی همکاری متقابل دارد.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مدیریت واردات و لزوم افزایش صادرات خاطر نشان کرد: به نظر من نمایندگان مجلس باید قانع شوند در صورت استقلال عمل مناطق آزاد، علاوه بر پاسخگو بودن این مناطق و عملکرد شفاف آنها، می توان مناطق آزاد را به جایگاه اولیه اش برگرداند.
دلخوش گفت: وزارت اقتصاد به اندازه کافی مشغله کاری دارد و در صورت قرار دادن مناطق آزاد به عنوان زیر مجموعه وزارت اقتصاد دردی از این مناطق دوا نمی شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =