پیاده‌روی فضایی برای روغن‌کاری بازوی روباتیک

رندی برسنیک فرمانده اکسپدیشن 53 پس از انجام موفقیت آمیز پیاده روی فضایی پنجم اکتبر اکنون برای انجام دومین پیاده روی فضایی که قرار است فردا سه‌شنبه(دهم اکتبر) صورت بگیرد، آماده‌ است.

به گزارش ایسنا، ناسا برای انجام سه پیاده‌روی فضایی برنامه ریزی کرده بود که ماموریت روز سه‌شنبه توسط برسنیک و همکارش مارک ون هی انجام خواهد شد.

فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی قرار است در این ماموریت بازوی رباتیک "کانادرام 2" را که در طول پیاده روی فضایی 5 اکتبر جایگزین شده بود روغن کاری کنند و دوربین‌هایی را در سمت چپ ایستگاه و سمت راست آزمایشگاه ایستگاه نصب کنند.

دومین و سومین پیاده روی فضایی مانند اولین ماموریت توسط برسنیک رهبری می‌شود، با این تفاوت که در دومین ماموریت ون هی او را همراهی می‌کند و در سومین پیاده روی فضایی مهندس پرواز، جو اکاب به آن‌ها می‌پیوندد.

پیاده روی فضایی رویدادی با قاعده است که هرچند وقت یک بار به منظور پشتیبانی از ماموریت و نگهداری تجهیزات صورت می‌گیرد. علاقمندان به موضوعات فضایی این رویدادها را دنبال می‌کنند.

این چهارمین پیاده روی فضایی برسنیک و دومین پیاده روی فضایی مارک ون هی است. تلویزیون ناسا این رویداد را در ساعت 6:30 صبح به وقت محلی پوشش می‌دهد.

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =