ایلنا نوشت: فرزند رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بعد از انقلاب مشروطه تحزب در ایران شکل گرفت اما متاسفانه تا به امروز ما هیچ وقت در نظام سیاسی خود حزب قوی نداشته‌ایم.

یاسر هاشمی عصر امروز در دومین کنگره حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با بیان اینکه نگاه آیت‌الله هاشمی این بود که احزاب ضربه‌گیر نظام هستند، اظهار داشت: شروع مبارزات انقلابی در زمان مرجعیت حضرت امام در سال ۱۳۴۰ است اما آیت‌‌‌‌الله هاشمی در خاطراتشان دارد که در سال ۳۷ در همدان سخنرانی داشتند و به کار تشکیلاتی اعتراف می‌کنند و در جریانات مبارزاتی بعد از منبر دستگیر می‌‌شوند و به زندان می‌روند.

یاسر هاشمی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی در سال ۵۷ در خاطراتشان است که خدمت حضرت امام می‌رسند و استدلال می‌کنند که روحانیت باید به تشکیل حزب بپردازد و و امام موافقت نمی‌کند و ایشان نظر امام را قبول می‌کند و این امر صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: بعد از بهمن ۵۷، یکی از اولین کارهایی که آیت‌الله هاشمی از طرف آقای مطهری و بهشتی ماموریت پیدا می‌کند، این است که خدمت امام می‌رسد و ادله جدید می‌آورند و به قول خودشان، با جسارت با امام صحبت می‌کند و ایشان قبول می‌کنند که حزب تشکیل شود که آن حزب، حزب جمهوری اسلامی است.

فرزند آیت‌الله هاشمی اضافه کرد: اگر جریان‌ها حزب نداشته باشند شاید توان رقابت با دیگر جریان‌‌‌‌‌ها را نداشته باشند،

وی با بیان اینکه طی مطالعه‌ای که در صحبت‌های آیت‌الله هاشمی درخصوص تحزب داشتم، تاکید ایشان بر حزب کارآمد است، خاطرنشان کرد: تعدد و کمیت حزب اصلا مهم نیست بلکه کیفیت مدنظر قرار دارد. ایشان همیشه تاکید بر احزاب قوی در بدنه جامعه داشتند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    1 0
    البته منظور از حزب ,حزب حکومتی نیست حزب حکومتی در حقیقت نوعی پارادوکس است
  • بی نام A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    2 0
    تشکیل حزب حکومتی چه فایده ای داره؟
  • حسین A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    3 0
    حالا فهمیدم چرا تو ایران نمی گذارند هیچ حزب جدی ای شکل بگیره