همچنان در توهم این بخوابیم که به امارات 5 گل می زنیم!

در لیست بهترین بازیکنان سال آسیا، از سه کاندید نهایی نام دو اماراتی دیده می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در جمع بهترین های آسیا، ایران در بخش فوتسال حضور دارد و از تیم ملی ایران که در جایگاه اول قاره حضور دارد، یک کاندیدا هم دیده نمی شود. در کمال ناباوری، دو بازیکن تیم ملی امارات احمد خلیل و عمر عبدالرحمن بین سه کاندیدای نهایی هستند. در جمع بازیکنان جوان برتر آسیا هم اتفاقی باور نکردنی افتاده است. هر سه بازیکن از ازبکستان هستند؛ دوستونبک خامداموف، الدور شومورودوف و زابیخیلو اورینبوئف.
سه کاندیدای نهایی بهترین تیم آسیا هم تیم ملی استرالیا، تیم ملی کره جنوبی و تیم ملی زیر 20 سال ازبکستان هستند. این یعنی سهم ایران از بهترین های سال آسیا در بخش فوتبال «هیچ» است.
این همان فوتبالی است که سنتی هایش می گویند: «ما بهترین بازیکنان آسیا را داریم و چرا تیم ملی مان این شکلی نتیجه می گیرد و با یک گل امارات را می برد؟!» همین سنتی ها می گویند چرا تیم ملی ایران باید قبل از بازی مالدیو به اردو برود و اصلا چرا باید کروش به بازیکنان بگوید مالدیو را دست کم نگیرند؟ محمد مایلی کهن همین دو سه روز پیش در مصاحبه ای به انتقاد از کروش در همین زمینه پرداخت و گفت او مالدیو را برای بازیکنان بزرگ می کند؛ اما کیست که نداند در دنیای امروز فوتبال باید مربیان شرایطی به وجود بیاورند که حتی قدرت ها تیم های کوچک را دست کم نگیرند. 
در جام ملت های استرالیا وقتی تیم ملی ایران با یک گل امارات را برد، خیلی از منتقدان به حرف آمدند که «آی ایران باید این شکلی امارات را ببرد؟ ایران همان تیمی بود که 4،5 گل به امارات می زد.» اما این تفکر پوسیده و زندگی در گذشته، حداقل تا امروز چیزی جز بیچارگی فوتبال نداشته است. در حالی که مردم ایران آرام آرام به این نتیجه رسیده اند که دیگر فوتبال مثل 20 سال قبل نیست که ایران به گوام و بوتان و امارات گل های زیادی بزند، همچنان در فوتبال ایران افرادی هستند که می گویند: «چرا تیم ملی به گوام فقط 6 گل زد؟!»، «روی آسفالت هم بازی می کردیم 10 تا به گوام می زدیم» و کلی از این جملات.
در جام ملت های امارات، ساعتی پیش از شروع مسابقه ایران و امارات، یوسف السرکال رئیس فدراسیون فوتبال امارات وقتی با مسئول ایرانی روبرو شد، به او گفت: «امشب دو گل از ما می خورید. تیم ما دیگر آن تیم سابق نیست.» اما وقتی ایران موفق شد با یک گل امارات را شکست دهد، سرکال چند دقیقه پیش از پایان مسابقه با ناراحتی ورزشگاه را ترک کرد. او باور نمی کرد با وجود سرمایه گذاری فراوان و قدرت گرفتن امارات، این بار به تاکتیک های کروش ببازند چون اعتقاد داشت نفر به نفر تیمش برتر از ایران است. اما همان شب در ایران منتقدانی بودند که فریاد سر دادند که «امارات را می بریم و خوشحالیم؟»


252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرعلی A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    46 7
    متن بسیار زیبایی بود ... دقیقا همینه ... بعضیا فکر میکنند که همه توقف کردن و ایران فقط داره پیشرفت میکنه ... نمیدونن همه ی تیمها قوی شدن و بردن خیلی مهمه تو این شرایط ... بردن گوام با ۶ گل یا ۴۰ گل مهم نبود ... مهم این بود تاکتیکی بازی میکردن ... زمینی و تک ضرب ... کی این گمراهان بیدار میشن خدا میدونه ... من شرط میبندم همین تیمو بدن دست مایلی کهن از قطر و امارات با اختلاف میبازیم
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    43 5
    این نکته یادتون رفت که ایران همون اماراتی رو برد که دقیقا همون امارات بازی بعدش رفت و ژاپن رو برد اما بازم آقایون یادشون رفت همه چیز رو
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    31 9
    آفرین صحبت‌های درستی بود. یه زمانی که کشورهای دیگه مثل ژاپن فوتبال رو جدی نگرفته بودند ما تونستیم سه بار قهرمان آسیا بشیم. ولی اون زمان گذشته. از وقتی که تیم‌هایی مثل کره و ژاپن فوتبال رو جدی گرفتن ما دیگه حرفی برای گفتن نداشتیم. یه زمانی تیم ما با تکنیک بازیکن‌هاش مثل دائی و کریمی و مهدوی‌کیا نتیجه می‌گرفت ولی الان سطح کیفی بازیکن‌ها بسیار پایین اومده و تیم اگه نتیجه میگیره فقط و فقط به خاطر تاکتیک های کیروشه. کافیه یه نگاهی به نتایج مربیان مدعی ما در باشگاه‌های آسیا بندازید به هیچ تیمی نه نمیگن و کمتر از سه چهارتا نمیخورن این آینده ما بعد از رفتن کیروش و افتادن تیم ملی به دست موتورگازی‌هاست
  • بی نام RO ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    8 4
    به اسم نگاه نمیکنن به رسم نگاه میکنن
  • گرانترين مربي تاريخ ايران IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    15 37
    مربي5ميليون دلاري ما چرا در ليست بهترينهاي آسيا نيست؟