تکرار فینال تاریخی لیگ ‌برتر والیبال؛شهرداری ارومیه - پیکان / و جام می رسد به ...؟

تاریخ در فینال لیگ ‌برتر والیبال تکرار می‌شود. بازی بین تهران و ارومیه. اگر 10 سال پیش پگاه ارومیه حریف پیکان بود، امروز شهرداری ارومیه رودرروی پیکان صف‌آرایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛جدال ملي‌پوشان دو تيم چاشني هيجان بازي را بيشتر مي‌كند؛ بازي‌ای كه اولين و آخرين بازي دو تيم در اين فصل محسوب مي‌شود و البته هيچ كدام نمي‌خواهند قهرماني را به هم تعارف كنند. پيكان با سيدمحمد موسوي بهترين مدافع روي تور دنيا، فرهاد قائمي و مجتبي ميرزاجانپور دو دريافت‌كننده قدرتي تا به حال فقط به شهرداري تبريز باخته است. پيكان بعد از غيبت دو ساله در فينال، امسال مي‌خواهد برگشتش را با قهرماني تكميل كند. پرافتخارترين تيم ليگ يك‌‌شنبه در بازي سوم نيمه ‌نهايي برد و به فينال رسيد.

پيمان اكبري مي‌داند كه شايد تيمش به خاطر بازي سوم خسته است اما مي‌گويد: «خستگي بازي سوم با بچه‌ها هست اما اذيت نمي‌كند چرا كه آنها با روحيه و انگيزه بيشتري امروز در فينال بازي مي‌كنند تا با بازي خوب قهرمان شوند.» او با اينكه مي‌داند پاسورها مغز متفكر تيم‌ها هستند اما تنها آنها را تعيين‌كننده نمي‌داند: «پاسورها مغز متفكر تيم‌ها هستند اما تنها بازي آنها تعيين‌كننده نيست. خيلي از فاكتورها براي برد لازم است؛ دفاع روي تور، دريافت خوب و سرويس بي‌نقص. به ‌هر ‌حال هر تيمي كمتر اشتباه كند، امروز برنده است.» به خاطر فحاشي و حاشيه‌هاي بازي سوم قرار بود ليدرها و تماشاگران پيكان از ورود به سالن براي امروز محروم باشند اما رايزني‌ها جواب داد و كميته انضباطي تنها ليدرها را ممنوع‌الورود كرد تا پيكان در تهران بدون تماشاگر نباشد اما شهرداري اروميه كه فصل قبل نوسان زيادي روي نيمكتش داشت، بالاخره با كوچ يدا... كارگرپيشه به نيمه ‌نهايي رسيد اما فينال را از دست داد و با ميزان مشهد در رده‌بندي بازي كرد و سوم شد.

شهرداري‌چي‌ها در اين فصل براي جبران دوره قبل از همان اول كار را به جهانگير سيدعباسي سپردند و تيم‌شان را با ملي‌پوشان سرشناس، رؤيايي كردند؛ تيمي رؤيايي با آرزوي قهرماني. هر چند سعيد معروف با پايان نيم‌فصل اول راهي زنيت كازان روسيه شد اما در نبود او ورميليو پاسور ايتاليايي به خوبي جاي معروف را پر كرده است، تا جايي كه ديگر هيچ دغدغه‌اي از نبود معروف نيست. به طور حتم سيدعباسي با به كارگيري شهرام محمودي در پشت خط، نيكلوف سرعتي‌زن، ميلاد عبادي‌پور، فياضي و نظري‌افشار و عبدالرضا عليزاده و البته ورميليو پاسور باتجربه نمي‌خواهد به پيكان باج بدهد.

اروميه البته تا بازي فينال يك هفته فرصت براي ريكاوري داشت. جهانگير سيدعباسي سرمربي شهرداري اروميه اميدوار است تيمش اولين قهرماني را سوغات ببرد: «من به قهرماني تيمم خيلي اميدوارم. البته در بازي سخت امروز همه بايد بدون اشتباه كار كنند و با تمركز. چرا كه كوچك‌ترين اشتباه مي‌تواند آخرين اشتباه باشد.» سرمربي شهرداري اروميه خيلي هم به بازي فينال در تهران راضي نيست: «اين اولين و آخرين بازي تيم من و پيكان در اين فصل است كه قانوناً نبايد اين ‌طور باشد. بايد هر دو تيم ميزبان مي‌شدند. با اين حال اميدوارم امروز تماشاگران بازي زيبا و مدرني را ببینند.»

در ديدار رده‌بندي هم از ساعت 13 تيم‌هاي شهرداري تبريز و ميزان خراسان برابر هم صف‌آرايي مي‌كنند. تبريزي‌ها كه براي اولين بار به جمع 4 تيم رسيده‌اند، امروز با ميزان مشهد براي سومي مسابقه مي‌دهند. به طور حتم انگيزه زياد بازيكنان شهرداري تبريز مقابل تجربه ملي‌پوشان ميزان خراسان بازي تماشايي را رقم مي‌زند. 

 

برنامه رده‌بندي
شهرداري تبريز - ميزان خراسان، ساعت 13
برنامه فينال
پيكان - شهرداري تبريز، ساعت 15:30

 

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام بچه خوی A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    22 1
    جام می رسد به ...؟ جواب: ارومــــــــــیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه