تیم والیبال پیکان موفق شد قهرمانی در لیگ برتر والیبال را از ان خودش کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛"بیر"،"ایکی"،"اوچ".هواداران تیم شهرداری ارومیه تعداد ضربه های بازیکنانشان را به زبان مادری می شمردند.از ساعت ها قبل از بازی وارد سالن شده بودند.خیلی ها هم پشت در بودند و پس از طی کردن مسافتی زیاد از ارومیه خستگی در قیافه هایشان موج می زد.با این حال زمانی که پایشان به سالن رسید یک لحظه هم دست از تشویق تیمشان بر نداشتند.همه یکدست قرمز پوش،همه یکصدا مشوق و همه یک دل عاشق والیبال.آنها آمده بودند تیمشان را حمایت کنند،آمده بودند برای نخستین بار قهرمان شوند و آمده بودند تا جام را با خودشان به پایتخت والیبال ایران ببرند.

سالن والیبال را روی سرشان گذاشته بودند.انگار که آنها میزبان بودند و پیکان مهمان!یک لحظه آرام و قرار نداشتند.هر بار که تیمشان امتیاز می گرفت پرچم های قرمز را تکان می دادند و سالن را از هیجان پر می کردند.در ابتدای بازی تیمشان با اختلاف 5 - 6 امتیاز از پیکان عقب افتاد اما تلاش های بازیکنان و فشاری که آنها آوردند باعث شد تا جو به نفع ارومیه های برگردد.با این حال در پایان "ست"نخست این شاگردان پیمان اکبری بودند که در جو سنگین سالن با نتیجه 25 بر 22 به پیروزی رسیدند.

با شروع "ست"دوم از همان ابتدا هم مشخص بود که بازیکنان شهرداری ارومیه برای برد آمده اند.آنها که خیلی سریع اختلاف امتیاز را به عدد 6 رساندند در تایمی از بازی انگیزه خود را از دست دادند.در این بین فشار و حمایت تماشاگرانشان آنها را وادار کرد تا خوب بازی کنند،خوب دفاع کنند و خوب امتیاز بگیرند تا مقابل برنده "ست"دوم نوشته شود:«شهرداری ارومیه.»

با شروع "ست"سوم تقریبا همه چیز پایاپای بود.هر امتیازی که پیکان می گرفت شهرداری ارومیه آن را جبران می کرد.تا اینکه از امتیاز ششم به بعد دوباره بازیکنان شهرداری ارومیه فاصله خودشان را زیاد کردند و اختلاف را به عدد 4 رساندند.این فاصله هرچند تضمینی برای پیروزی نبود اما می توانست کمک بزرگی باشد برای اینکه ارومیه ای ها "ست"سوم را هم به نفع خودشان به پایان برسانند.

آنها آنقدر خوب بازی کردند که اختلاف بیشتر و بیشتر شد.تشنه بودن برای کسب نخستین قهرمانی این اجازه را نمی داد تا آنها پا پس بکشند.آن هم در مقابل تیمی که یازده بار قهرمانی در لیگ را تجربه کرده است.19 بر 12.فاصله زیادی تا بردن این "ست"باقی نمانده بود.هواداران شهرداری سر از پا نمی شناختند.به نظر آنها برای رسیدن به این قهرمانی تشنه تر از بازیکنان بودند.امتیازهای 20،21، 22، 23 و 24 هم به نفع ارومیه ای ها ثبت شد.اما ضربه سرویس آخر را بازیکن پیکان بیرون زد تا شهرداری این ست را با نتیجه 25 بر 20 به نقع خودش به پایان برساند.

با شروع "ست"سوم باز هم این بازیکنان شهرداری ارومیه بودند که دو امتیاز از حریف خود پیش افتادند.هرچند که آنها پس از این اتفاق یکی دو امتیاز عقب افتادند اما خیلی زود به بازی برگشتند و توانستند امتیازهای از دست رفته را جبران کنند.

بازی در "ست"سوم کاملا پایاپای شده بود.یک امتیاز شهرداری می گرفت و یک امتیاز پیکان.بازی به اوج خودش رسیده بود.طرفداران دو تیم (که البته تعداد ارومیه ای ها خیلی بیشتر بود)سالن را روی سرشان گذاشته بودند.فضا یک لحظه آرامش نداشت.حالا پیکان 13 بر 11 جلو افتاده بود.اما تلاش ارومیه ای ها دوباره بازی را به تساوی کشاند.

17-17. پیکانی ها دوست داشتند بازی به "ست"پنجم کشیده شود و ارومیه ای ها هم علاقه زیادی داشتند تا با پیروزی در این "ست"جام قهرمانی را بالای سرشان ببرند.18-18 و 19 -19.رقابت سنگین شده بود.پیکان امتیاز 20 را گرفت و پشت سر آنها شهرداری امتیاز 20 را.اما پیکانی ها در یک آن به امتیاز 22 رسیدند و اختلاف شد دو امتیاز.زنگ خطر برای شهرداری به صدا در آمده بود.این بار نیکلاس اختلاف امتیاز را کم کرد اما اشتباه شهرام محمودی در سرویس زدن باعث شد تا پیکان به امتیاز 23 برسد.امتیاز 24 هم برای پیکان بودوفرهاد قائمی با حرکت خوبی که انجام داد تیمش را در آستانه پیروزی در این"ست"قرار داد.اتفاقی که با سرویس اشتباه بازیکن شهرداری که بیرون زد افتاد تا تکلیف قهرمان لیگ برتر به "ست"پنجم کشده شود.پیکان این"ست" را 25 بر 22 به نفع خودش به پایان رساند.

 "ست"پنجم را بازیکنان پیکان شروع کردند و نخستین امتیاز به شهرداری ارومیه رسید.آنها امتیازهای دوم،سوم، چهارم و پنجم را هم گرفتند تا سالن به حد انفجار برسد.هواداران شهرداری فریاد آسیایی شدن سر می دادند و دیگر برای پیکانی ها کری نمی خواندند! اما هنوز بازی تمام نشده بود.پیکانی ها که نشان داده اند تجربه بالایی دارند اختلاف را به حداقل رساندند.در میان سوت های کرکننده هواداران شهرداری،بازیکنان این تیم امتیاز 6 و 7 و 8 را هم گرفتند تا زمین بازی تعویض شود.

راه زیادی تا قهرمانی نمانده بود.هم برای پیکان و هم برای شهرداری تبریز.برنده این "ست" قهرمانی در لیگ برتر را از آن خودش می کرد.اشتباه،پشت اشتباه.بازیکنان شهرداری آنقدر این کار را تکرار کردند تا بازی در امتیاز 8 برابر شد.پیکانی ها نهمین امتیاز را هم گرفتند تا کار برای تیم شهرداری سخت شود.آنها نیاز به حمایت هواداران شان داشتند.فریاد های"ارومیه،ارومیه"سالن را پر کرده بود،اما حتی این اتفاق هم کارساز نبود.پیکانی ها دو امتیاز پی در پی دیگر هم گرفتند تا بازی 11 بر 9 به نفع آنها شود.پیکان امتیاز 12 را هم گرفت و اختلاف را به عدد 3 رساند.پیکانی ها امتیازهای 13 و 14 و 15 را هم گرفتند تا قبل از سال نو عیدی خوبی را به هوادارانشان بدهند و قهرمانی شان را جشن بگیرند.

تیم های پیکان و شهرداری ارومیه بیشترین ملی پوش را در اختیار دارند.محمد موسوی،فرهاد قائمی،مجتبی میرزاجانپورو در مقطعی هم رضا قرا در تیم پیکان حضور دارند و شهرام محمودی،میلاد عبادی پور و در مقطعی هم علیزاده که جانشین فرهاد ظریف شده بود و پوریا فیاضی ملی پوشان این دو تیم هستند.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افسر مهربون A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    80 66
    زنده باد تیم قدرتمند پایتخت
  • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    76 66
    پیکان لیاقت قهرمانی نداشت حیف شد اورمیه اروپایی بازی میکرد تماشاگراشم اروپایی تشویق میکردن
  • شهرداری اردبیل IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    69 40
    عیبی یوخ یاشاسین آذربایجان تیم لری
    • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
      23 27
      اینو نگی چی بگی خخخ
  • مهدی IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    47 13
    افسوس که عرصه والیبال یک گزارشگر بی غرض پرورش نداد. افسوس که نمی دانند احترام جواب احترام است البته با احترام افسوس که این نظر ثبت نمیشود. عیبی ندارد شما باز هم قابل احترام هستید.
    • بی نام A1 ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
      46 40
      ادب معرفت آذربایجان
  • بی نام US ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    32 5
    بازیه زیبایی بود، مرسی.
  • ملیکا A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    46 48
    حال کردم، خوب تیم پیکان ،شهرداری ارومیه را برد وحال بازیکنان شهرداری را گرفتند هرچه نکنی تیم پیکان ستاره هایی مثل سیدمحمد موسوی وفرهاد قائمی را داره.
  • بی نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    26 46
    فقط محمد موسوی
  • بی نام A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    47 23
    خدایی حق شهرداری بود ببرن با اشتباه فردی باختن
  • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    54 28
    تو روز روشن حق خوری شد. قهرمانی ارومیه رو هاپولی کردن رف
    • محمد موسوی IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
      6 20
      کجاش پولی بود ندیدی چطور بازی کردن واقعا زنده باد محمد موسوی و فرهاد قائمی گل کاشتین داداشا
  • بی نام A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    28 31
    داور فک کنم به سمت پیکان به کما رفته بود. بد جوری سوتی میداد
  • سعید A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    50 31
    واقعت متاسفم برا فدراسیون والیبال. چقدر راحت اخلاق رو فدای مصلحت کردن. ارومیه مستحق قهرمانی بود
    • علی اکبر EU ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
      34 46
      دوست عزیز مگه آبگینه قزوین تو همین تهران جلوی پیکان قهرمان نشد؟ مگاه کاله تو همین تهران جلوی متین ورامین استان تهران یک قهرمانی یک نایب قهرمانی نگرفت؟ این حرفا چیه بازی برد و باخت داره آبروی فدراسیون رفت تو کجای جهان دیدید به خاطر دوتا تماشاچی مراسم اختتامیه برگزار نشه وایسین ببینید بی بی سی سی ان ان چی کیگن راجب بداخلاقی هواداران شهر شما.
  • میثم یاری IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    23 53
    ماشااله تیم پیکان هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    42 26
    این اتفاق نتیجه ی فشارهای بدخواهان بود. وقتی به تیم ارومیه فشار آوردن که به زور معروف رو بفروشه وسط فصل. قهرمانی مبارک مرکز نشینا
  • بی نام A1 ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    22 37
    ببخشین قانونا" باید10درصد میدادن ولی90درصدسالنوداده بودن ارومیهگزارشگرهم انگارنه انگار توتهرانه کاملا" یکطرفه به نفع ارومیهولی بازهم ثابت شد خداطرف حقه
  • اورمو گوله A1 ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    42 21
    مبارک فدراسیون باشه
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    16 41
    ماشالا پیکااااان .قهرمانی پیکان قهرمان با شکست ارومیه رو تبریک میگم. ولی سه ستش باید میکردن ایشالا سال دیگه .
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    13 47
    کلن توهم توطءه داریم
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    18 6
    واقعاً برای گزارشگر ورزشیتون متاسف هستم آقا جان هیچ شهری مثل اورمیه والیبال حرفه ای نمی کنه شما در کوچه و خیابان عاشق فوتبالید مازنی ها عاشق کشتی ولی در اورمیه و تبریز مردم عاشق والیبال . شما اونا رو از خودتون نمی دونید . اونایی که شما مهمان نواز های تهرانی در سالن کتک زدید . اونایی که داوران شما با نا داوری پیکان را قهرمان کردند ، اونایی که نیروی انتظامی شما عقده های هویتی خود را با باتوم روی تماشاگران اورمیه ای خالی کرد. اونایی که داور زنی شادمان از سکو نظاره گر کتک خوردن اورمیه ای ها بود و دخالت نکرد. نمی دانم این همه نفرت از ترکها برای چیست؟ متاسفم برای این که کاری کردید که ما خود را در کشو رمان بیگانه احساس کنیم . آفرین و ممنونم از شما
  • سعيد IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    18 6
    نمرديم و عدالت و ديديم ، فينال تو زمين تيمي برگزار شد كه خودش يه پاي فينال بود ، اقلا صد تا تماشگر اجيرمي كردند تا تيم پيكان و تشويق ميكردند. بيچاره ها همه چي دارن جز طرفدار
  • فری A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    6 19
    یعنی هرکی میبازه باید ی بهانه بیاره کی میخایم اشتباهاتمونو قبول کنیم
  • مجید A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    29 0
    خواهشا ازگزارشگر بازی بخواهنددوباره آنچه راکه 2ساعت بااعصاب بینندگان انجام داد خودش دوباره ببیند خداوکیلی باآن نیشخندهایش اگر بتواند دوباره گزارشگری بکند
  • ترنم IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 2
    خیلی هم عالی :