همایش انتخابات و حقوق اقوام در سقز با حضور معاون رئیس‌جمهور برگزار شد

همایش "انتخابات و حقوق اقوام" با حضور دکتر جمشید انصاری رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور، حسین فیروزی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان در سالن شهید بهشتی سقز برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاين از سقز؛ در این نشست که جمعی از شهروندان و فعالان سیاسی و اجتماعی حضور داشتند، یکی از اساتید دانشگاه های سقز با بیان اهمیت و کارکردهای انتخابات در جامعه گفت: توسعه دمکراسی و تحقق عدالت در جامعه از طریق انتخابات و توسعه مناسبات دمکراتیک امکان پذیر است.

دکتر آزاد فلاحی به مشکلات و مسائل توسعه ای کردستان اشاره و گفت: کردها در انتخابات همواره نقش پیشتازی داشته و امروز از دولت انتظار رفع مشکلات و نابرابری ها و تبعیض، ایجاد اشتغال، استفاده از نیروهای بومی در مدیریت های استانی و کلان، توجه به حقوق شهروندی، فضای باز سیاسی و فرهنگی و ... دارند.

این حقوقدان بر اجرای مفاد بیانیه اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی دولت روحانی تاکید و گفت: امیدواریم دیگر شاهد بحث هایی از طرف وزرا: مبنی بر اینکه در کردستان نیروی لایق برای استانداری وجود نداشت، نباشیم، زیرا کارآمدترین نیروها در کردستان وجود دارد و لایق خدمت در بهترین پست های مدیریتی می باشند.

سپس رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور رفتار انتخاباتی و مشارکتی کردها را آگاهانه و همراه با درایت و معنادار بیان نمود و گفت: ایران متعلق به همه ایرانیان است و باید تمامی مردم و اقلیت ها از حقوق برابر و یکسان برخوردار باشند.

جمشید انصاری با اشاره به برخی بی اخلاقی ها و عوام فریبی ها در جریان مناظرات تلویزیونی، خاطرنشان ساخت: لازمست مردم با هوشیاری و درایت، صداقت و اخلاق مداری را از بی اخلاقی بشناسند.

وی با بیان اینکه در دوره اصلاحات گام های مناسبی برای توسعه مناطق کردنشین صورت گرفت، گفت: برای حل مشکلات مختلف کردستان همچون توسعه نیافتگی و مدیریت های کلان و... نیاز به پیگیری مداوم، مدارا و مشارکت هدفمند دارد، دولت اصل 15 قانون اساسی را اجرا و در زمینه استفاده از نیروهای بومی گام های مناسبی برداشته و با جد پیگیر ارتقای این وضعیت خواهیم بود

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت سیاسی و جغرافیایی سقز اشاره و گفت: ارتقای زیرساخت های توسعه در کردستان از جمله: فرودگاه سقز امری ضروریست، این طرح سال هاست که وارد فاز اجرایی شده و نباید بیش از این طول بکشد و باید دولت در 1- 2 سال آینده جهت رفاه حال ساکنان منطقه به بهره برداری برسد.

در پایان پرسش و پاسخ با حضور دکتر انصاری و دکتر فیروزی برگزار شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =