ایسنا نوشت: نخستین عملیات جنگ تحمیلی در شهرستان اندیمشک در منطقه «جسر نادری» توسط ارتش ثبت شده است.

سرگرد پاسدار احسان کریم‌پور جانشین ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک درباره حماسه ۶ مهر اندیمشک گفت: نخستین عملیات جنگ تحمیلی در منطقه «جسر نادری» توسط برادران ارتشی ثبت شده است و از طرفی حماسه عظیم مردم در این نقطه رخ داده است. اگر پل نادری سقوط می‌کرد ارتباط استان خوزستان با استان‌های شمالی‌اش قطع می‌شد. دشمن با عبور از پل نادری به نقشه خود که سقوط شهرهای اندیمشک، شوش و دزفول در این منطقه بود نزدیک‌تر می‌شد و همین امر اندیمشک و پل نادری را به کانون توجهات دشمن در سال‌های ابتدایی دفاع مقدس، تبدیل کرده بود.

او ادامه داد:در کتب مربوط به تاریخ جنگ اولین عملیات جنگ تحمیلی در همین نقطه توسط برادران ارتشی ثبت شده است و از طرفی حماسه عظیم مردم و ارتش دوشادوش هم در این نقطه فراموش نشدنی است. برای همین یادواره‌ای برای بزرگداشت شهدای ۸ سال دفاع مقدس که در محورهای عملیاتی فتح‌المبین وجسر نادری به فیض رفیع شهادت رسیده‌اند ششم مهرماه برگزار خواهد شد.

سرگرد کریم‌پور در ادامه با اشاره به اینکه ثبت جسر نادری بعنوان حماسه مقاومت مردمی از مطالبات مردم است، افزود: مستندی در این خصوص ساخته شده که در سال‌های گذشته از شبکه‌های مختلف پخش شده است و در آن جسر نادری را به عنوان حماسه مقاومت مردمی معرفی کرده‌ایم.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =