گروه نمایش آینا به مناسبت روز جهانی هنر با نمایش "اتابک پارکینین تراژدیسی" به ترکیه دعوت شده و در شهر ترابوزان به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، علی فتوحی، سرپرست گروه نمایش آینا در این خصوص گفت : این برنامه همه ساله توسط خانه هنرمندان شهر ترابزون ترکیه اجرا م یشود و هنرمندان زیادی از چندین کشور به اجرای برنامه می پردازند.

وی با اشاره به اینکه امسال نهمین دوره این فستیوال برگزار می شود ادامه داد: فستیوال یاد شده از ۲۷ مهر ماه سال جاری آغاز و به مدت ۵روز ادامه خواهد داشت.

فتوحی تصریح کرد: نمایش اتابک پارکینین تراژدیسی اثر مرتضی هاشمپور، به کارگردانی سیروس مصطفی با موضوع دلاوری و میهن پرستی، استبداد و استکبار ستیزی قهرمان ملی ستارخان است که پیش از این در تبریز و تهران و کرمانشاه و اهر به روی صحنه رفته و در جشنواره سراسری سوره نیز موفقیت های بسیاری کسب کرده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه نمایش مذکور در سال جاری توانست ۸ جایزه ی نخست جشنواره سراسری سوره را از آن خود کند گفت: "اتابک پارکنین تراژدیسی" که به زبان ترکی اجرا می شود، تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در این فستیوال خواهد بود.

سرپرست گروه نمایشی آینا با اشاره به اینکه امکان حضور این نمایش در جشنواره یاد شده با همکاری نهادهای مختلف میسر شده است گفت: استانداری محترم، شهرداری و شورای کلانشهر تبریز، سازمان زیباسازی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری در راه اعزام این گروه به ترکیه همکاری بسیاری داشته اند.

وی با اشاره به توفیقات گروه نمایشی آینا در جشنواره های بین المللی مانند بوسنی و قزاقستان ظرف ماه های اخیر تصریح کرد: این گروه افتخار می کند با تکیه بر هنرمندان مطرح شهر تبریز نماینده شایسته ای در این عرصه بوده بطوریکه نشان مروارید خزر را فستیوال قزاقستان و نشان صلح و دوستی را از فستیوال بوسنی بدست آورده است.

فتوحی در پایان از همکاری های مسئولان نمایندگی وزارت امورخارجه در شمالغرب، سفیران و رایزنهای فرهنگی محترم کشورمان در کشورهای میزبان نیز قدردانی کرد که در تمام سفرهای فرهنگی، همواره پشتیبان هنرمندان بوده اند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715976

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =