همه چیز درباره خودروی اسرارآمیزی که یاماها می‌خواهد تولید کند

به تازگی اعلام شده است که گروه خودروسازی ژاپنی یاماها قصد دارد از یک خودروی مفهومی جدید رونمایی کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دیجیاتو،در حال حاضر فقط می دانیم که به واسطه این کانسپت یک خودروی خودران جدیدی نیز معرفی خواهد شد.

یاماها قصد دارد که کانسپت خودران اسپرتی را که در چهل و چهارمین نمایشگاه خودروی توکیو معرفی کرده است به مرحله تولید برساند.

به واسطه تولید نهایی این کانسپت که Sport Ride نام دارد محصولات یاهاما علاوه بر اسکوتر، دوچرخه های الکترونیکی شامل خودروهای خودران نیز خواهد بود.

محبوبیت این شرکت ژاپنی اکثرا به دلیل محصولات برقی و موتورسیکلت های با کیفیتی است که توانسته در طی سالیان طولانی مصرف کنندگان مجذوب خود کنند.
در واقع این خودرو برای اولین بار در سال 2015 در توکیو معرفی شد و توانست علاقه مندان زیادی را جذب خود کند.

حال با نزدیک شده به 10 آبان (27 اکتبر) که زمان آغاز به کار چهل و پنجمین نمایشگاه خودروی توکیو است، بسیاری از خودروسازان از جمله یاماها از معرفی و حضور خودرو ها و وسایل نقلیه خود در این اتوشو خبر می دهند.

اما آنچه که دلیل اصلی توجه ما به این خودرو شده نوع طراحی این خودرو است که در طول نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. بدنه خودرو و طراحی داخلی آن هماهنگی خاصی با یکدیگر داشته اما موتور مورد استفاده در این خودرو نا مشخص است.

متاسفانه یاماها همچنان بعد از گذشت 2 سال علاقه ای به صحبت کردن و اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به این کانسپت و موتور آن ندارد و به معنای واقعی کلمه ما تنهای می توانیم اسپرت راید به عنوان یک خودروی نمایشگاهی بشناسیم، بنابراین تنها راه موجود استفاده از حدس و گمان است.

یک ماه پس از رونمایی از این کانسپت در سال 2015، گزارشی منتشر شد که تاکنون تنها منبع اطلاعاتی در مورد آن (Sport Ride) بوده و هرگز هیچ گونه تاییدی نیز بر روی این گزارش صورت نگرفت.

مطابق با آنچه که در این گزارش ذکر شده Sport Ride خودروی اسپرتی است که نسخه نهایی آن به یک موتور توربوشارژ 1.5 لیتری بنزینی مجهز شده و احتمالا در سال 2017 نسخه نهایی آن طراحی شده و رونمایی خواهد شد.

با این اوصاف، بسیاری معتقد اند که خودرویی که یاماها قصد دارد در نمایشگاه توکیو امسال معرفی کند، نسخه تکامل یافته همین کانسپت اسپرت است.

به واسطه پلتفرم طراحی شده توسط گوردون موری، ما شاهد یک خودروی سبک وزن با طراحی خاص هستیم که بسیار مشابه با خودروهای اسپرت سبک وزن نظیر لوتوس الیز است.

گوردون موری طراح مشهور صنعت خودروسازی که پیش از این در طراحی دو خودروی مک لارن اف1 و مرسدس بنز SLR مک لارن نیز همکاری کرده بود، به عنوان خالق این خودرو معرفی شده است.

وزن 750 کیلوگرمی به همراه ابعاد جمع و جور و بدنه عضلانی، جذابیت این کانسپت اسپرت را به شدت افزایش داده و قیمت 54 هزار دلاری آن را توجیه می کند.

طول و عرض Sport Ride به ترتیب 3.5 و 1.72 است اما ارتفاع خودرو کمی بیشتر از مابقی مدل های اسپرت بوده و 1.17 عنوان شده است.
از آنجا که یاماها هیچ گونه اطلاعاتی راتایید نکرده، فرضیات دیگری نیز در مورد موتور خودرو وجود دارد. یکی از این فرضیات احتمال وجود یک موتور توربوشارژ 3 سیلندر 1 لیتری در این خودرو است که از موتور قبلی سایز کوچکتری دارد.

این موتور که توسط یاماها توسعه یافته است پیش از این در کانسپت Motiv در سال 2013 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. موتوری که در کانسپت Motiv به چشم می خورد از قدرت 75 اسب بخار برخوردار بود اما انتظار می رود که در نسخه نهایی Sport Ride ما شاهد قدرتی 100 اسب بخاری باشیم.

شنیده شده است که حتی اگر این کانسپت چراغ سبز تولید را هرگز دریافت نکند نسخه نهایی آن در اروپا راهی جاده خواهد شد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    11 0
    خودروهای مونتاژ در کشور بسیار اسرارآمیز تر هستند. به این نوشته ایمان کامل دارم.